if (!window.location.href.includes("blogg.se")) { (function() { var host = 'blogg.se'; var element = document.createElement('script'); var firstScript = document.getElementsByTagName('script')[0]; var url = 'https://cmp.quantcast.com' .concat('/choice/', '6nBT95t9H0vM1', '/', host, '/choice.js'); var uspTries = 0; var uspTriesLimit = 3; element.async = true; element.type = 'text/javascript'; element.src = url; firstScript.parentNode.insertBefore(element, firstScript); function makeStub() { var TCF_LOCATOR_NAME = '__tcfapiLocator'; var queue = []; var win = window; var cmpFrame; function addFrame() { var doc = win.document; var otherCMP = !!(win.frames[TCF_LOCATOR_NAME]); if (!otherCMP) { if (doc.body) { var iframe = doc.createElement('iframe'); iframe.style.cssText = 'display:none'; iframe.name = TCF_LOCATOR_NAME; doc.body.appendChild(iframe); } else { setTimeout(addFrame, 5); } } return !otherCMP; } function tcfAPIHandler() { var gdprApplies; var args = arguments; if (!args.length) { return queue; } else if (args[0] === 'setGdprApplies') { if ( args.length > 3 && args[2] === 2 && typeof args[3] === 'boolean' ) { gdprApplies = args[3]; if (typeof args[2] === 'function') { args[2]('set', true); } } } else if (args[0] === 'ping') { var retr = { gdprApplies: gdprApplies, cmpLoaded: false, cmpStatus: 'stub' }; if (typeof args[2] === 'function') { args[2](retr); } } else { if(args[0] === 'init' && typeof args[3] === 'object') { args[3] = { ...args[3], tag_version: 'V2' }; } queue.push(args); } } function postMessageEventHandler(event) { var msgIsString = typeof event.data === 'string'; var json = {}; try { if (msgIsString) { json = JSON.parse(event.data); } else { json = event.data; } } catch (ignore) {} var payload = json.__tcfapiCall; if (payload) { window.__tcfapi( payload.command, payload.version, function(retValue, success) { var returnMsg = { __tcfapiReturn: { returnValue: retValue, success: success, callId: payload.callId } }; if (msgIsString) { returnMsg = JSON.stringify(returnMsg); } if (event && event.source && event.source.postMessage) { event.source.postMessage(returnMsg, '*'); } }, payload.parameter ); } } while (win) { try { if (win.frames[TCF_LOCATOR_NAME]) { cmpFrame = win; break; } } catch (ignore) {} if (win === window.top) { break; } win = win.parent; } if (!cmpFrame) { addFrame(); win.__tcfapi = tcfAPIHandler; win.addEventListener('message', postMessageEventHandler, false); } }; makeStub(); var uspStubFunction = function() { var arg = arguments; if (typeof window.__uspapi !== uspStubFunction) { setTimeout(function() { if (typeof window.__uspapi !== 'undefined') { window.__uspapi.apply(window.__uspapi, arg); } }, 500); } }; var checkIfUspIsReady = function() { uspTries++; if (window.__uspapi === uspStubFunction && uspTries < uspTriesLimit) { console.warn('USP is not accessible'); } else { clearInterval(uspInterval); } }; if (typeof window.__uspapi === 'undefined') { window.__uspapi = uspStubFunction; var uspInterval = setInterval(checkIfUspIsReady, 6000); } })(); }

en miljon känslor

  2012-07-03 / 23:46:40 / Våldtäkt /
Egentligen finns det ingenting att tveka på, det var han som gjorde fel och inte jag. Det är han som ska straffas, han som ska må dåligt, han som ska gråta. Inte jag. Jag vet det. Men det är så jävla svårt. Ännu svårare är det att förklara alla dessa känslor. För alla runt omkring mig är det självklart att hata honom, att vara rädd för honom, att tycka att han är en äcklig idiot och så vidare. Jag tycker också det, eller en del av mig gör det. 

Det är något som gått sönder inuti mig och det gör så fruktansvärt ont. 

Den människan jag hade förtroende för, var finns han? Var det verkligen samma person som satt några meter ifrån mig idag och ljög alla därinne rakt upp i ansiktet? Han som torkade mina tårar, han som lyssnade, han som förstod, han som brydde sig, han som skyddade mig, han som var.. min bästa vän? Det är fan två olika människor. Jag kan inte förstå det här. Jag kan inte förstå hur du av alla jävla människor på jorden kan göra såhär mot mig. 

Jag förstår inte hur du fungerar. Hur klarar du av att ljuga, känns det bra att göra det? Tror du inte att jag fattar varför du inte kan se mig i ögonen? Ögonen speglar själen brukar man säga, vet att du inte skulle klara av att möta min blick. Det värsta är att jag trodde att jag kände dig. 

Räckte det inte att du förstörde mitt liv, är du tvungen att förneka det också? 


Jasmine

Fint och känslosamt inlägg.

Jag beundrar dig för att du vågar vara så personlig i dina texter.

Kram

Svar: Tack så mycket! <3 kramkram
None None

2012-07-16 @ 22:27:21
URL: http://rosanatt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious