if (!window.location.href.includes("blogg.se")) { (function() { var host = 'blogg.se'; var element = document.createElement('script'); var firstScript = document.getElementsByTagName('script')[0]; var url = 'https://cmp.quantcast.com' .concat('/choice/', '6nBT95t9H0vM1', '/', host, '/choice.js'); var uspTries = 0; var uspTriesLimit = 3; element.async = true; element.type = 'text/javascript'; element.src = url; firstScript.parentNode.insertBefore(element, firstScript); function makeStub() { var TCF_LOCATOR_NAME = '__tcfapiLocator'; var queue = []; var win = window; var cmpFrame; function addFrame() { var doc = win.document; var otherCMP = !!(win.frames[TCF_LOCATOR_NAME]); if (!otherCMP) { if (doc.body) { var iframe = doc.createElement('iframe'); iframe.style.cssText = 'display:none'; iframe.name = TCF_LOCATOR_NAME; doc.body.appendChild(iframe); } else { setTimeout(addFrame, 5); } } return !otherCMP; } function tcfAPIHandler() { var gdprApplies; var args = arguments; if (!args.length) { return queue; } else if (args[0] === 'setGdprApplies') { if ( args.length > 3 && args[2] === 2 && typeof args[3] === 'boolean' ) { gdprApplies = args[3]; if (typeof args[2] === 'function') { args[2]('set', true); } } } else if (args[0] === 'ping') { var retr = { gdprApplies: gdprApplies, cmpLoaded: false, cmpStatus: 'stub' }; if (typeof args[2] === 'function') { args[2](retr); } } else { if(args[0] === 'init' && typeof args[3] === 'object') { args[3] = { ...args[3], tag_version: 'V2' }; } queue.push(args); } } function postMessageEventHandler(event) { var msgIsString = typeof event.data === 'string'; var json = {}; try { if (msgIsString) { json = JSON.parse(event.data); } else { json = event.data; } } catch (ignore) {} var payload = json.__tcfapiCall; if (payload) { window.__tcfapi( payload.command, payload.version, function(retValue, success) { var returnMsg = { __tcfapiReturn: { returnValue: retValue, success: success, callId: payload.callId } }; if (msgIsString) { returnMsg = JSON.stringify(returnMsg); } if (event && event.source && event.source.postMessage) { event.source.postMessage(returnMsg, '*'); } }, payload.parameter ); } } while (win) { try { if (win.frames[TCF_LOCATOR_NAME]) { cmpFrame = win; break; } } catch (ignore) {} if (win === window.top) { break; } win = win.parent; } if (!cmpFrame) { addFrame(); win.__tcfapi = tcfAPIHandler; win.addEventListener('message', postMessageEventHandler, false); } }; makeStub(); var uspStubFunction = function() { var arg = arguments; if (typeof window.__uspapi !== uspStubFunction) { setTimeout(function() { if (typeof window.__uspapi !== 'undefined') { window.__uspapi.apply(window.__uspapi, arg); } }, 500); } }; var checkIfUspIsReady = function() { uspTries++; if (window.__uspapi === uspStubFunction && uspTries < uspTriesLimit) { console.warn('USP is not accessible'); } else { clearInterval(uspInterval); } }; if (typeof window.__uspapi === 'undefined') { window.__uspapi = uspStubFunction; var uspInterval = setInterval(checkIfUspIsReady, 6000); } })(); }

in the speed of light

  2012-06-26 / 10:24:08 / Våldtäkt /
Allt det här har gått så otroligt fort. Det känns som att jag står på en matta och någon drar i den så att jag tappar balansen. Kan inte förklara känslan, men just nu är allt det här bara så overkligt. Det är någon annans liv och inte mitt, det är någon annan jag skriver om här på bloggen. Det är så det känns, men så är det inte. Det var jag som gjorde anmälan, det var jag som var på förhör, det var mig det stod om i tidningen. 

Den första maj bestämde jag mig för att göra en anmälan. 
Den andra maj ringde jag till polisen och bokade tid. 
Den tredje maj var jag där och gjorde en anmälan. 
Den åttonde maj skulle jag ha varit på videoförhör, men hon som skulle förhöra mig blev sjuk. 
Den tjugofemte maj var jag på förhör och blev filmad.  
Fyra timmar efter förhöret ringde polisen och berättade att han satt anhållen. 
Den trettioförsta maj stod det om fallet i tidningen. 
Den tolfte juni skulle åklagaren senast ha väckt åtal, men vid det datumet var dem inte klara med utredningen så beslutet flyttades fram till den tjugonde juni. 
Den nittonde juni ringde hon som lett utredningen och berättade att åklagaren tänkte väcka åtal. 
Den tjugoförsta juni stod det om fallet i tidningen igen. 
Den tjugofemte juni pratade jag med mitt målsägandebiträde och fick reda på vilket datum rättegången skulle vara. 
Nästa vecka, måndag den andra juli och tisdag den tredje juli, kommer rättegången att hållas. Två dagar och jag ska medverka båda dagarna. Är så nervös att jag knappt kan andas. Tur att jag ska till BUP idag annars hade mitt huvud exploderat. 



ingbac44

Jag håller tummarna för dig. Det kommer att gå bra.

Svar: tack så mycket!
None None

2012-06-26 @ 10:48:28
URL: http://www.nattstad.se/ingbac44
It's all gonna be fine

Jag tycker du är så oerhört modig. Och TACK för att du bloggar om detta, det behövs röster som hörs som berättar hur det är!

Vet du om att du får ha med dig någon, en stödperson, in på rättegången? Det går alldeles utmärkt. Här kan du också läsa mer om hur en rättegång går till http://www.rattegangsskolan.se/ , men det kanske du har fått info om redan :)

Oavsett - jag hejar på dig och kommer tänka så himla mycket på dig nästa vecka!!!

Stor kram

Svar: sitter här med ett leende på läpparna just nu, vad glad jag blir. jag vet att jag får ha med mig en stödperson, men vet inte vem det skulle kunna vara.. tack så mycket fina du!! <3
None None

2012-06-26 @ 10:58:36
URL: http://itsallgonnabefine.wordpress.com
Anonym

Du klarar det tro på dig själv och allt kommer gå bra puss&kram så länge :)

Svar: tack <3
None None

2012-06-26 @ 11:07:13
Bismillah <3

spännande blogg:) ska vi följa varandra på bloglovin?:)

Svar: jasså? :) tack! javisst, följ mig så följer jag dig.
None None

2012-06-26 @ 17:59:56
URL: http://quraninswedish.blogspot.se
Emelie - Bulimi, Sexuella övergrepp, misshandel

Du är grym tjejen ! Det kommer gå jättebra. Tänk på att det här är för dig, för Ditt bästa och för Din framtid. Det kanske inte känns så, men jag lovar dig att du kommer se tillbaks på den här tiden som en erfarenhet. Det här kommer stärka dig så otroligt - Du är bäst !
KRAMAR

Svar: <3<3<3<3
None None

2012-06-27 @ 10:49:21
URL: http://www.detforflutna.blogg.se
Emma

Fan vad du är stark!

Massa kramar

2012-07-01 @ 22:32:35
URL: http://anothermistaketoyou.blogg.se
Emma

Fan vad du är stark!

Kramar

Svar: tack! <3
None None

2012-07-01 @ 22:33:06
URL: http://anothermistaketoyou.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious