if (!window.location.href.includes("blogg.se")) { (function() { var host = 'blogg.se'; var element = document.createElement('script'); var firstScript = document.getElementsByTagName('script')[0]; var url = 'https://cmp.quantcast.com' .concat('/choice/', '6nBT95t9H0vM1', '/', host, '/choice.js'); var uspTries = 0; var uspTriesLimit = 3; element.async = true; element.type = 'text/javascript'; element.src = url; firstScript.parentNode.insertBefore(element, firstScript); function makeStub() { var TCF_LOCATOR_NAME = '__tcfapiLocator'; var queue = []; var win = window; var cmpFrame; function addFrame() { var doc = win.document; var otherCMP = !!(win.frames[TCF_LOCATOR_NAME]); if (!otherCMP) { if (doc.body) { var iframe = doc.createElement('iframe'); iframe.style.cssText = 'display:none'; iframe.name = TCF_LOCATOR_NAME; doc.body.appendChild(iframe); } else { setTimeout(addFrame, 5); } } return !otherCMP; } function tcfAPIHandler() { var gdprApplies; var args = arguments; if (!args.length) { return queue; } else if (args[0] === 'setGdprApplies') { if ( args.length > 3 && args[2] === 2 && typeof args[3] === 'boolean' ) { gdprApplies = args[3]; if (typeof args[2] === 'function') { args[2]('set', true); } } } else if (args[0] === 'ping') { var retr = { gdprApplies: gdprApplies, cmpLoaded: false, cmpStatus: 'stub' }; if (typeof args[2] === 'function') { args[2](retr); } } else { if(args[0] === 'init' && typeof args[3] === 'object') { args[3] = { ...args[3], tag_version: 'V2' }; } queue.push(args); } } function postMessageEventHandler(event) { var msgIsString = typeof event.data === 'string'; var json = {}; try { if (msgIsString) { json = JSON.parse(event.data); } else { json = event.data; } } catch (ignore) {} var payload = json.__tcfapiCall; if (payload) { window.__tcfapi( payload.command, payload.version, function(retValue, success) { var returnMsg = { __tcfapiReturn: { returnValue: retValue, success: success, callId: payload.callId } }; if (msgIsString) { returnMsg = JSON.stringify(returnMsg); } if (event && event.source && event.source.postMessage) { event.source.postMessage(returnMsg, '*'); } }, payload.parameter ); } } while (win) { try { if (win.frames[TCF_LOCATOR_NAME]) { cmpFrame = win; break; } } catch (ignore) {} if (win === window.top) { break; } win = win.parent; } if (!cmpFrame) { addFrame(); win.__tcfapi = tcfAPIHandler; win.addEventListener('message', postMessageEventHandler, false); } }; makeStub(); var uspStubFunction = function() { var arg = arguments; if (typeof window.__uspapi !== uspStubFunction) { setTimeout(function() { if (typeof window.__uspapi !== 'undefined') { window.__uspapi.apply(window.__uspapi, arg); } }, 500); } }; var checkIfUspIsReady = function() { uspTries++; if (window.__uspapi === uspStubFunction && uspTries < uspTriesLimit) { console.warn('USP is not accessible'); } else { clearInterval(uspInterval); } }; if (typeof window.__uspapi === 'undefined') { window.__uspapi = uspStubFunction; var uspInterval = setInterval(checkIfUspIsReady, 6000); } })(); }

svar på kommentarer

  2012-03-21 / 18:12:40 / Bloggen /

Jag svarar:
Näe, you don't say, går man inte hem till våldtäktsmän? Seriöst, skämtar du med mig? För det första, det räckte med en kommentar. För det andra, varför kommenterar du i två olika namn? Man ser ändå att du är samma person. Du måste fan skämta alltså. För det tredje, du vet inte hela historien. Känner du mig, känner du honom? Vet du om han hotade mig eller inte, om han tvingade mig att komma hem till honom? Vet du hur jag mådde under den tiden, och hur rädd jag var för honom? Nej, det gör du inte, så håll käften. Jävla svin. För det fjärde, vad tjänar du på att kommentera detta nu? Förändrar det någonting? Kan du spola tillbaka tiden så att jag inte går hem till honom en andra gång efter den där natten? 

Anledningen till att jag inte uppdaterat så mycket vare sig igår eller idag beror på dessa kommentarer. Ni som vet hur det är att bli våldtagen vet redan hur mycket skuld man lägger på sig själv för det som hänt. Det är något jag jobbar med varje dag. Jag hatar redan mig själv, skyller redan på mig själv. Fast jag vet att det var HANS fel. Kommentarer som dessa gör ingenting bättre. Får ångestattacker av tankar som dessa. 
Peace out


Annica

Jävla svin! Dels så VET jag hur det känns, vilken skam man bär på och rädslan för allt. :( men jag vet också att så som hon uppför sig gör man inte.

Stor kram från mig.

2012-03-21 @ 19:21:17
URL: http://manonym.blogspot.com
Mia

Du är en sån otroligt stark människa. Att gå igenom allt detta och fortfarande andas är helt otroligt. Ville bara säga tack för att du finns och vågar berätta

2012-03-21 @ 20:35:17
joanna-livet med aspergers syndrom



Hej! tänkte bara tipsa om att jag just nu kör en dagens blogg tävling där du har chansen att bli länkad inför mina 400-700 unika läsare/dag har även andra tävlingar med fina priser så passa på att gå in och anmäl dig:) vill du inte ha sådana här komentarer så ber jag om ursäkt och hoppas får en bra vecka:)

2012-03-21 @ 22:00:01
URL: http://domkallarmighannes.com
jessika

Varför blir du så arg så fort folk frågar dig saker? ALLA kan inte vet hur det är att bli våldtagen, därför är dom nyfikna

2012-03-22 @ 06:12:49
Emelie

heej! jag har också blivit våldagen osv, och det är 2 år sedan nu. och jag är fortfarande jätte rädd för fysisk kontakt med män när det börjar bli mer intimt, var det samma sak för dig med?

2012-03-23 @ 20:56:55
Jasmine

Jag sänder dig omtanke. <3

Kram

2012-03-24 @ 21:09:02
URL: http://rosanatt.blogg.se/
Linda

Jag tycker du är helt otrolig! Du är nog den starkaste personen jag vet, jag känner inte dig, men ändå så vet jag att jag kommer aldrig träffa någon som är så stark och en riktig hjälte som du är! Skit i vad de andra skriver, de är bara dumma i huvudet och har ingen jävla aning om hur det egentligen är att bli våldtagen!!!!

Jag vet att du kommer klara det här!

2012-03-25 @ 23:49:49
Julia ツ

Du har såååå rätt!

2012-03-26 @ 16:00:10
URL: http://flikenn.blogg.se/
Lisa

Lyssna inte på de där kommentarerna. Hon vet tydligen ingenting.

Du är väldigt stark som vågar skriva av dig.

2012-03-26 @ 18:35:13
URL: http://lisak.blogg.se/
Anonym

Hej ! Jag har valt att vara anonym, men skickar min mail för att du ska kunna kontakta mig... Förstår verkligen att du blir upprörd/sur över sådana kommentarer! Jag har direkt inte haft en bra uppväxt och mår fortfarande dåligt på grund av att min syster är sjuk och ska snart inte på ett behandlings hem.



Har du några råd för att bara skita i vad folk säger och tycker? Jag tappar andan varje gång någon börjar prata om min pappa (som inte vart en pappa för mig precis...) eller om dom börjar prata om min syster osv...



Kram

2012-03-26 @ 19:53:03
alva

skit i dom, dom borde ta och hålla igen sin käft,

Spider din blogg<3

Kram<3!

2012-03-31 @ 16:11:57
URL: http://myfriendsandlife.blogg.se/
Emelie

Ryser så jätte mycket när jag läser dina inlägg! Önska att det inte fanns såna känslor som du känner och att du är så rädd osv... Nej asså jag blir bara arg att det finns såna människor som kan behandla andra så dumt, hoppas det är bättre med dig!
Skulle vart intressant om du skrev varför du fortsatte att va med honom, hota han dig eller vad gjorde han? På vilket sätt? Och på vilket sätt misshandla han dig / våldtog dig?

Det är jätte bra att du ska anmäla detta, hoppas du har det fint. Kram.

2012-06-28 @ 18:59:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious