if (!window.location.href.includes("blogg.se")) { (function() { var host = 'blogg.se'; var element = document.createElement('script'); var firstScript = document.getElementsByTagName('script')[0]; var url = 'https://cmp.quantcast.com' .concat('/choice/', '6nBT95t9H0vM1', '/', host, '/choice.js'); var uspTries = 0; var uspTriesLimit = 3; element.async = true; element.type = 'text/javascript'; element.src = url; firstScript.parentNode.insertBefore(element, firstScript); function makeStub() { var TCF_LOCATOR_NAME = '__tcfapiLocator'; var queue = []; var win = window; var cmpFrame; function addFrame() { var doc = win.document; var otherCMP = !!(win.frames[TCF_LOCATOR_NAME]); if (!otherCMP) { if (doc.body) { var iframe = doc.createElement('iframe'); iframe.style.cssText = 'display:none'; iframe.name = TCF_LOCATOR_NAME; doc.body.appendChild(iframe); } else { setTimeout(addFrame, 5); } } return !otherCMP; } function tcfAPIHandler() { var gdprApplies; var args = arguments; if (!args.length) { return queue; } else if (args[0] === 'setGdprApplies') { if ( args.length > 3 && args[2] === 2 && typeof args[3] === 'boolean' ) { gdprApplies = args[3]; if (typeof args[2] === 'function') { args[2]('set', true); } } } else if (args[0] === 'ping') { var retr = { gdprApplies: gdprApplies, cmpLoaded: false, cmpStatus: 'stub' }; if (typeof args[2] === 'function') { args[2](retr); } } else { if(args[0] === 'init' && typeof args[3] === 'object') { args[3] = { ...args[3], tag_version: 'V2' }; } queue.push(args); } } function postMessageEventHandler(event) { var msgIsString = typeof event.data === 'string'; var json = {}; try { if (msgIsString) { json = JSON.parse(event.data); } else { json = event.data; } } catch (ignore) {} var payload = json.__tcfapiCall; if (payload) { window.__tcfapi( payload.command, payload.version, function(retValue, success) { var returnMsg = { __tcfapiReturn: { returnValue: retValue, success: success, callId: payload.callId } }; if (msgIsString) { returnMsg = JSON.stringify(returnMsg); } if (event && event.source && event.source.postMessage) { event.source.postMessage(returnMsg, '*'); } }, payload.parameter ); } } while (win) { try { if (win.frames[TCF_LOCATOR_NAME]) { cmpFrame = win; break; } } catch (ignore) {} if (win === window.top) { break; } win = win.parent; } if (!cmpFrame) { addFrame(); win.__tcfapi = tcfAPIHandler; win.addEventListener('message', postMessageEventHandler, false); } }; makeStub(); var uspStubFunction = function() { var arg = arguments; if (typeof window.__uspapi !== uspStubFunction) { setTimeout(function() { if (typeof window.__uspapi !== 'undefined') { window.__uspapi.apply(window.__uspapi, arg); } }, 500); } }; var checkIfUspIsReady = function() { uspTries++; if (window.__uspapi === uspStubFunction && uspTries < uspTriesLimit) { console.warn('USP is not accessible'); } else { clearInterval(uspInterval); } }; if (typeof window.__uspapi === 'undefined') { window.__uspapi = uspStubFunction; var uspInterval = setInterval(checkIfUspIsReady, 6000); } })(); }

svar på vanliga frågor

  2012-03-26 / 20:42:00 / Bloggen /
Hur gammal är du?
- jag är född -94 så fyller arton i år. 

Var bor du?
- lämnar inte ut sådan information.

Vet dina föräldrar om vad som hänt dig?
- det är som så att jag har en väldigt komplicerad relation till mina föräldrar, eller jag har haft det iallafall. Detta gör att jag känner väldigt lite förtroende för dem, och under en väldigt lång tid har jag valt att inte berätta saker för dem. Det har hänt så pass mycket i mitt liv, även mycket som rör dem, som gjort att jag fått klara mig själv och stå på egna ben. Att göra det gör att man blir stark, men det gör också att man har svårt att lita på och släppa in andra människor. Så vet inte riktigt vad jag ska svara på det, men de vet en del ja.

Vet dina kompisar om vad som hänt dig?
- det är väldigt få över huvud taget som vet om allt jag varit med om, eller det är rättare sagt ingen. Jag försöker att leva ett så normalt liv som möjligt, och väljer därför att lämna ganska mycket osagt. Har väldigt svårt för att öppna mig för människor och det krävs hur mycket som helst innan jag kan säga att jag litar på någon.

Han som våldtog dig, var han full?
- om du syftar på första gången, så nej. Men ja, han har varit påverkad av alkohol vid andra tillfällen.

Varför fortsatte du att träffa han som våldtog dig?
- den här frågan är så otroligt svår att besvara, så kommer besvara den i ett eget inlägg när jag känner att jag orkar..

Varför har du inte anmält våldtäkten?
- sedan jag var tretton år gammal har jag varit med om en massa helt sjuka saker, inte bara våldtäkterna. Nu kanske ni frågar er själva hur något kan vara värre än det, men tro mig, det finns värre saker. Saker jag inte berättat för er än alltså. Jag har till exempel anmält båda mina föräldrar för misshandel, den ena anmälan blev aldrig utredd, den andra lades ner. Jag har anmält ett annat fall av övergrepp, det lades ner. Jag har anmält en närstående för trakasserier, olaga hot och förtal. Även den utredningen lades ner. Jag är trött på att anmäla, försöka skapa rättvisa i mitt liv, när man aldrig får någon hjälp. Just när jag blev våldtagen första gången var det så mycket annat som hände i livet som gjorde att jag inte hade förtroende för någon, allra minst polis/soc/bup och så vidare. Jag ansåg att alla hade svikit mig, och att ingen ändå skulle tro på mig om jag berättade.


Emeliie

jag tycker inte ens du ska behöva svara på varför du inte har anmält. Nu säger jag inte att sverige är ett skit land för då kan jag bara flytta härifrån, men oftast när det kommer till ett sånt här fall som våldtäkt så är det så mycket som krävs, som när jag hade rättegång så ställdes inte frågorna mot killarna utan MOT mig, om vad jag hade på mig, om jag var full, om jag blivit av med oskulden, såna frågor som egentligen är helt orelevanta.



För oavsett om man är full, vad man har på sig och om man är oskuld så är det så fasiken fel att våldta någon annan.



Du kan anmäla det om 10 år om du vill det, du ska verkligen känna att du är stark nog, hade jag vetat att jag kunde vänta så skulle jag gjort det, för rättegångarna var det nästan värre än själva våldtäkten! ://

2012-03-26 @ 21:04:10
URL: http://emeliitaah.blogg.se/
Livia

Fin blogg! Kommer följa den nu ett tag för det var så fina inlägg :) Kram

2012-03-26 @ 21:15:45
URL: http://liwisens.blogg.se/
Emeliie

Förstår att det är jobbigt.

Men mitt råd till dig är att du ska känna dig säker med det du gör, känna att du själv gör rätt, för du kan ju faktiskt rädda andra tjejer som kanske också blivit drabbad av denna människa.



Du verkar ju veta vem människan är och lär då kunna namnet och visst hade det varit enklare med tanke på sperma och så att anmäla direkt, men går allting att få fram sanningen efter lång tid också.



Din historia är den starkaste och trots att det är jobbigt och kommer vara jobbigt att anmäla, så kan det ibland vara det enda rätta.



Men som sagt, jag tycker du ska tänka igenom det och känna efter så du är stark, man är aldrig stark nog, för tårarna och minnerna kommer alltid sitta kvar där, men det är skillnad på stark och stark.



Du ska göra det som känns rätt för dig och ingen har rätt att döma dig för att du inte har anmält än och kanske aldrig ens anmäler, det är ditt val och jag förstår dig om du inte gör det.



För det är så otroligt jobbigt att gå igenom det.

2012-03-26 @ 21:18:53
URL: http://emeliitaah.blogg.se/
ellie

Usch så hemskt att läsa, speciellt ditt svar på sista frågan...

2012-03-26 @ 21:28:46
URL: http://myrslokens.blogg.se/
elin

oj vad hemskt, ska ta en titt i din blogg nu! altl bra annars?

2012-03-26 @ 21:38:20
URL: http://elix.blogg.se/
Emeliie

Du ska aldrig skämmas för att skriva till mig och jag kommer stötta dig vad du än bestämmer dig för att göra.



Du får aldrig glömma bort att det inte är du som gjort fel utan den människan som gav sig på dig, att du fortsatte träffa honom kan vara förståeligt, du var ung, du ville vara som alla andra, ville inte förlora oskulden, ville tro att det inte hade hänt, men ändå hade det hänt.



Jag förstår precis hur du menar & precis hur du känner, även jag gömmer min våldtäkt för en del folk men inte alls så som du gjort och det ska du ha en eloge för, du har fortsatt ditt liv på bästa sätt och eftersom ingen verkar ha märkt att det var något så har du gjort det bra och jag vet att många verkar tro att du ljuger bara för du inte anmält och många verkar även tro att det är en lätt sak att bära med sig.



Jag förstår att det varit tufft att dölja denna händelser, måste ha tagit på dina krafter något enormt och självklart så kommer det alltid vara en del av dig att vilja dölja det, även jag vill dölja det för nya människor jag träffar, men blir så svårt när det kommer till en viss punkt när jag känner förtroende så vill jag förklara varför jag ibland kan springa ut ur rummet gråtandes och sätta mig i ett hörn och vara livrädd, hur jag kan vakna upp på nätterna och kallsvettas och tro att allt händer igen.



Vill att folk ska förstå att man inte pratar om vad som helst med mig, till exempel finns ju dom som skojar och använder våldtäkt i fel sammanhang.



Är det något du vill veta om rättegångar eller anmälningar så kan jag inte svara på allt, men svarar så gott jag kan och dessutom så stöttar jag dig om du behöver stöd, jag stöttar dig hela vägen!



2012-03-26 @ 21:38:24
URL: http://emeliitaah.blogg.se/
Jasmine

Angåendet ditt svar på sista frågan; det är tragiskt att det ska behöva vara så. Jag har levt i en skyddad värld, jag kan så lite om verkligheten... Men jag vill tro att det kommer bli bättre för dig och jag hoppas att du får igenom rättvisan - för den förtjänar du.

Kram

2012-03-28 @ 12:11:45
URL: http://rosanatt.blogg.se/
Anonym

Du är så stark efter allt detta. Hittade fin blogg länkad till en annan.



P.S du skulle bli en jättebra poet!

2012-03-29 @ 19:54:18
Patricia♔

Det är förfärligt att så mycket som du har anmält bara har lagts ner. Det är inte konstigt att du har svårt att lita på personer.



kram

2012-04-01 @ 12:49:22
URL: http://patriciac.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious