if (!window.location.href.includes("blogg.se")) { (function() { var host = 'blogg.se'; var element = document.createElement('script'); var firstScript = document.getElementsByTagName('script')[0]; var url = 'https://cmp.quantcast.com' .concat('/choice/', '6nBT95t9H0vM1', '/', host, '/choice.js'); var uspTries = 0; var uspTriesLimit = 3; element.async = true; element.type = 'text/javascript'; element.src = url; firstScript.parentNode.insertBefore(element, firstScript); function makeStub() { var TCF_LOCATOR_NAME = '__tcfapiLocator'; var queue = []; var win = window; var cmpFrame; function addFrame() { var doc = win.document; var otherCMP = !!(win.frames[TCF_LOCATOR_NAME]); if (!otherCMP) { if (doc.body) { var iframe = doc.createElement('iframe'); iframe.style.cssText = 'display:none'; iframe.name = TCF_LOCATOR_NAME; doc.body.appendChild(iframe); } else { setTimeout(addFrame, 5); } } return !otherCMP; } function tcfAPIHandler() { var gdprApplies; var args = arguments; if (!args.length) { return queue; } else if (args[0] === 'setGdprApplies') { if ( args.length > 3 && args[2] === 2 && typeof args[3] === 'boolean' ) { gdprApplies = args[3]; if (typeof args[2] === 'function') { args[2]('set', true); } } } else if (args[0] === 'ping') { var retr = { gdprApplies: gdprApplies, cmpLoaded: false, cmpStatus: 'stub' }; if (typeof args[2] === 'function') { args[2](retr); } } else { if(args[0] === 'init' && typeof args[3] === 'object') { args[3] = { ...args[3], tag_version: 'V2' }; } queue.push(args); } } function postMessageEventHandler(event) { var msgIsString = typeof event.data === 'string'; var json = {}; try { if (msgIsString) { json = JSON.parse(event.data); } else { json = event.data; } } catch (ignore) {} var payload = json.__tcfapiCall; if (payload) { window.__tcfapi( payload.command, payload.version, function(retValue, success) { var returnMsg = { __tcfapiReturn: { returnValue: retValue, success: success, callId: payload.callId } }; if (msgIsString) { returnMsg = JSON.stringify(returnMsg); } if (event && event.source && event.source.postMessage) { event.source.postMessage(returnMsg, '*'); } }, payload.parameter ); } } while (win) { try { if (win.frames[TCF_LOCATOR_NAME]) { cmpFrame = win; break; } } catch (ignore) {} if (win === window.top) { break; } win = win.parent; } if (!cmpFrame) { addFrame(); win.__tcfapi = tcfAPIHandler; win.addEventListener('message', postMessageEventHandler, false); } }; makeStub(); var uspStubFunction = function() { var arg = arguments; if (typeof window.__uspapi !== uspStubFunction) { setTimeout(function() { if (typeof window.__uspapi !== 'undefined') { window.__uspapi.apply(window.__uspapi, arg); } }, 500); } }; var checkIfUspIsReady = function() { uspTries++; if (window.__uspapi === uspStubFunction && uspTries < uspTriesLimit) { console.warn('USP is not accessible'); } else { clearInterval(uspInterval); } }; if (typeof window.__uspapi === 'undefined') { window.__uspapi = uspStubFunction; var uspInterval = setInterval(checkIfUspIsReady, 6000); } })(); }

utmanad av fina annica!

  2012-05-28 / 10:50:56 / Bloggen /
Hej! På min blogg skriver jag om saker jag varit med om, med målet att nå ut till andra i samma situation. Just nu skriver jag väldigt mycket om de sexuella övergrepp jag blev utsatt för när jag var tretton år, av en person som stod mig väldigt nära. Har precis anmält honom, jag fyller arton i år så det har tagit tid att orka.
Hjälp mig att sprida min blogg - tillsammans kan vi visa unga tjejer att man faktiskt inte är ensam! <3
1. När var du kär första gången?
För ungefär ett år sedan, och i förhållandet jag hade med den personen som varade i ett och ett halvt år.
2. Hur många syskon har du?
Jag har fyra syskon!
3. Hur vill du behandlas efter att du dött (begravning, kremering, etc)?
Jag vill nog kremeras och spridas ut i havet.
4. Är döden eller livet mest skrämmande?
Just nu är det nog livet, med allting som har hänt, händer och kommer att hända. Men samtidigt väntar jag på bättre tider, så  förhoppningsvis kommer livet inte att vara så skrämmande längre fram. Döden är också skrämmande, men inte själva rädslan för att dö utan känslan av ovisshet, att man inte vet vad som väntar.
5. Vilken bok har du läst flest gånger?
Fjorton år till salu! Absolut bästa boken jag läst.
6. Vilken låt är igång om du behöver muntras upp?
Har svårt att bli uppmuntrad av musik, eftersom jag mer eller mindre använder musiken som avslappning när jag mår dåligt. Men Call me maybe är uppmuntrande, och Firework!
7. Vad gör du en typisk fredagskväll?
Ska jag vara ärlig så gör jag nog inte så mycket. Umgås med vänner, äter något gott, tittar på någon film!
8. När var första gången du var full?
Har aldrig varit full och kommer nog aldrig bli heller.
9. Ditt favoritklädesplagg?
Mjukisbyxor är garanterat det skönaste plagget i alla fall, men har massor av stora fina stickade tröjor som jag älskar!
10. Är du tillfreds med livet?
Till och från, det varierar väldigt mycket. Just nu känns allting bara väldigt jobbigt, vilket kanske inte är så konstigt. Jag har varit med om mycket saker som kommer ta lång tid att bearbeta, men jag tror ändå att allt som hänt har gjort mig starkare, och det är tillfreds med!
11. Vilket yrke vill du aldrig i livet testa på?
Tågkontrollant (är åksjuk), bilmekaniker, pilot, busschaufför, haha finns massa olika, är så kräsen!


Annica

Hehe, härliga svar så sett :) Och det är klart. Livet blir bättre. :)

2012-05-28 @ 11:31:31
URL: http://studentfrunannica.blogspot.com
Annica

Sv: Och angående din fråga - jo, det är bra med mig. Jag lever ju ;) Är rätt mycket, mycket som jag inte vet riktigt hur jag ska forma till ord på bloggen, som jag håller inom mig. Men.. Jag lever, livet rullar på iallafall. Hoppas det är bra med dig med. :)

2012-05-28 @ 11:33:23
URL: http://studentfrunannica.blogspot.com
Melanie

2012-05-31 @ 19:10:45
URL: http://Meelan
Melanie

Nej jag tänker inte sprida din blogg vidare hörru :)

ha en bra kväll

2012-05-31 @ 19:11:18
URL: http://meelanies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious