if (!window.location.href.includes("blogg.se")) { (function() { var host = 'blogg.se'; var element = document.createElement('script'); var firstScript = document.getElementsByTagName('script')[0]; var url = 'https://cmp.quantcast.com' .concat('/choice/', '6nBT95t9H0vM1', '/', host, '/choice.js'); var uspTries = 0; var uspTriesLimit = 3; element.async = true; element.type = 'text/javascript'; element.src = url; firstScript.parentNode.insertBefore(element, firstScript); function makeStub() { var TCF_LOCATOR_NAME = '__tcfapiLocator'; var queue = []; var win = window; var cmpFrame; function addFrame() { var doc = win.document; var otherCMP = !!(win.frames[TCF_LOCATOR_NAME]); if (!otherCMP) { if (doc.body) { var iframe = doc.createElement('iframe'); iframe.style.cssText = 'display:none'; iframe.name = TCF_LOCATOR_NAME; doc.body.appendChild(iframe); } else { setTimeout(addFrame, 5); } } return !otherCMP; } function tcfAPIHandler() { var gdprApplies; var args = arguments; if (!args.length) { return queue; } else if (args[0] === 'setGdprApplies') { if ( args.length > 3 && args[2] === 2 && typeof args[3] === 'boolean' ) { gdprApplies = args[3]; if (typeof args[2] === 'function') { args[2]('set', true); } } } else if (args[0] === 'ping') { var retr = { gdprApplies: gdprApplies, cmpLoaded: false, cmpStatus: 'stub' }; if (typeof args[2] === 'function') { args[2](retr); } } else { if(args[0] === 'init' && typeof args[3] === 'object') { args[3] = { ...args[3], tag_version: 'V2' }; } queue.push(args); } } function postMessageEventHandler(event) { var msgIsString = typeof event.data === 'string'; var json = {}; try { if (msgIsString) { json = JSON.parse(event.data); } else { json = event.data; } } catch (ignore) {} var payload = json.__tcfapiCall; if (payload) { window.__tcfapi( payload.command, payload.version, function(retValue, success) { var returnMsg = { __tcfapiReturn: { returnValue: retValue, success: success, callId: payload.callId } }; if (msgIsString) { returnMsg = JSON.stringify(returnMsg); } if (event && event.source && event.source.postMessage) { event.source.postMessage(returnMsg, '*'); } }, payload.parameter ); } } while (win) { try { if (win.frames[TCF_LOCATOR_NAME]) { cmpFrame = win; break; } } catch (ignore) {} if (win === window.top) { break; } win = win.parent; } if (!cmpFrame) { addFrame(); win.__tcfapi = tcfAPIHandler; win.addEventListener('message', postMessageEventHandler, false); } }; makeStub(); var uspStubFunction = function() { var arg = arguments; if (typeof window.__uspapi !== uspStubFunction) { setTimeout(function() { if (typeof window.__uspapi !== 'undefined') { window.__uspapi.apply(window.__uspapi, arg); } }, 500); } }; var checkIfUspIsReady = function() { uspTries++; if (window.__uspapi === uspStubFunction && uspTries < uspTriesLimit) { console.warn('USP is not accessible'); } else { clearInterval(uspInterval); } }; if (typeof window.__uspapi === 'undefined') { window.__uspapi = uspStubFunction; var uspInterval = setInterval(checkIfUspIsReady, 6000); } })(); }

The hardest part was letting go

  2012-10-07 / 09:48:30 / Våldtäkt /
Om du tror att det här är över bara för att du sitter där och jag är fri så har du fel. Jag kommer aldrig bli fri, förstår du? Det här kommer följa mig i varje steg jag tar genom hela mitt liv. 

Om en människa blir våldtagen, gör en anmälan, går igenom en rättsprocess och vinner den, slutar människan att vara våldtagen då? Nej... Men det verkar så. Alla säger att jag ska vara glad, att det är över nu. Över? Vad är det som är över? Rättsprocessen kanske är över, men allt är inte över. Det har fortfarande hänt. 

Det har gått fyra år och nio månader sedan den där natten, men jag minns fortfarande allt. Varenda liten detalj. Den natten kommer aldrig mer tillbaka, den fanns en gång och inte mer. Men jag har återupplevt den i mitt huvud så många gånger nu att det bara är smulor kvar. 

Skillnaden på då och nu är att nu så kan jag leva med det. Det är en del av mig som jag har lärt mig att acceptera. Jag träffade en tjej här om dagen som amputerat sitt ena ben och opererat dit en protes, och hon gick på kryckor på grund av smärtan. Det är nog lite så det är för mig också, du har tagit bort en del av mig och opererat fast en annan som kroppen måste lära sig att leva med. 


Julia

Hejhej! Jätte fin blogg, gå gärna in på min blogg och ställ frågor på min frågestund :D kram

Svar: Jättefin blogg säger du, har du ens läst igenom inlägget du kommenterade? :) tack iallafall, & nej, jag är inte intresserad av att ställa frågor till någon jag inte känner!
None None

2012-10-07 @ 19:36:25
URL: http://Http://juliaemilialand.blogg.se
Jasmine

Väldigt fin text. Jag gillar din liknelse. Än en gång beundrar jag dig för att du vågar vara så personlig.
Kram

Svar: Åh, tack fina du! <3 kramkram
None None

2012-10-14 @ 13:26:25
URL: http://rosanatt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious