if (!window.location.href.includes("blogg.se")) { (function() { var host = 'blogg.se'; var element = document.createElement('script'); var firstScript = document.getElementsByTagName('script')[0]; var url = 'https://cmp.quantcast.com' .concat('/choice/', '6nBT95t9H0vM1', '/', host, '/choice.js'); var uspTries = 0; var uspTriesLimit = 3; element.async = true; element.type = 'text/javascript'; element.src = url; firstScript.parentNode.insertBefore(element, firstScript); function makeStub() { var TCF_LOCATOR_NAME = '__tcfapiLocator'; var queue = []; var win = window; var cmpFrame; function addFrame() { var doc = win.document; var otherCMP = !!(win.frames[TCF_LOCATOR_NAME]); if (!otherCMP) { if (doc.body) { var iframe = doc.createElement('iframe'); iframe.style.cssText = 'display:none'; iframe.name = TCF_LOCATOR_NAME; doc.body.appendChild(iframe); } else { setTimeout(addFrame, 5); } } return !otherCMP; } function tcfAPIHandler() { var gdprApplies; var args = arguments; if (!args.length) { return queue; } else if (args[0] === 'setGdprApplies') { if ( args.length > 3 && args[2] === 2 && typeof args[3] === 'boolean' ) { gdprApplies = args[3]; if (typeof args[2] === 'function') { args[2]('set', true); } } } else if (args[0] === 'ping') { var retr = { gdprApplies: gdprApplies, cmpLoaded: false, cmpStatus: 'stub' }; if (typeof args[2] === 'function') { args[2](retr); } } else { if(args[0] === 'init' && typeof args[3] === 'object') { args[3] = { ...args[3], tag_version: 'V2' }; } queue.push(args); } } function postMessageEventHandler(event) { var msgIsString = typeof event.data === 'string'; var json = {}; try { if (msgIsString) { json = JSON.parse(event.data); } else { json = event.data; } } catch (ignore) {} var payload = json.__tcfapiCall; if (payload) { window.__tcfapi( payload.command, payload.version, function(retValue, success) { var returnMsg = { __tcfapiReturn: { returnValue: retValue, success: success, callId: payload.callId } }; if (msgIsString) { returnMsg = JSON.stringify(returnMsg); } if (event && event.source && event.source.postMessage) { event.source.postMessage(returnMsg, '*'); } }, payload.parameter ); } } while (win) { try { if (win.frames[TCF_LOCATOR_NAME]) { cmpFrame = win; break; } } catch (ignore) {} if (win === window.top) { break; } win = win.parent; } if (!cmpFrame) { addFrame(); win.__tcfapi = tcfAPIHandler; win.addEventListener('message', postMessageEventHandler, false); } }; makeStub(); var uspStubFunction = function() { var arg = arguments; if (typeof window.__uspapi !== uspStubFunction) { setTimeout(function() { if (typeof window.__uspapi !== 'undefined') { window.__uspapi.apply(window.__uspapi, arg); } }, 500); } }; var checkIfUspIsReady = function() { uspTries++; if (window.__uspapi === uspStubFunction && uspTries < uspTriesLimit) { console.warn('USP is not accessible'); } else { clearInterval(uspInterval); } }; if (typeof window.__uspapi === 'undefined') { window.__uspapi = uspStubFunction; var uspInterval = setInterval(checkIfUspIsReady, 6000); } })(); }

I believe the children are our future

  2012-09-13 / 17:22:43 / Tankar /
Jag tänkte börja det här inlägget med "när jag blir vuxen" men sedan insåg jag att jag faktiskt är myndig nu, så jag ändrar mig. När jag är klar med min utbildning finns det något jag vill jobba med hela livet. Barn och ungdomar. Inte vilka barn och ungdomar som helst, utan barn som jag själv. För en månad och fem dagar sedan var jag ett av dessa barn, nu är jag en av de vuxna som arbetar för att hjälpa dem. Det är mitt ansvar, ett ansvar jag tagit på mig själv. 

Vadå "barn som jag själv"? Jo, barn som har haft det eller fortfarande har det svårt. Som skriker i tystnad. Som inte litar på någon, som inte vågar göra det. Som lever sina liv som vilka andra barn som helst, utan att någon misstänker något. Barn som kräks varje gång de kliver av bussen när de kommer hem från skolan för att den psykiska påfrestningen en skoldag bär med sig är så extrem. Barn som kan duscha i flera timmar och fortfarande känner sig äckliga och smutsiga när de klär på sig igen. Barn som blir utsatta för alla övergrepp man kan tänka sig. Barn som lever under hot. Barn som blir svikna av myndigheter. 

Mitt hjärta slår dubbla slag när jag tänker på allt som sker i samhället idag. Våldtäkter mot barn ökar dagligen. BARN som blir utnyttjade av VUXNA människor. Det är så sjukt och så skrämmande att det går rysningar längs ryggraden på mig. Barn ska kunna ty sig till vuxna i sin närhet, barn ska ha vuxna runt sig som kan lära dem rätt och fel, barn ska ha vuxna att lita på, barn ska ha vuxna som skydd och som trygghet. Det är ett barns förbannade rättighet! 

Från och med nu tänker jag ha som mål i mitt liv att förändra någon annans liv. Ett barns liv. Ge någon trygghet, ge någon kärlek. 


Anonym

Du är så himla bra, ska du veta!! Kram

Svar: tack!! <3
None None

2012-09-13 @ 22:06:19
Jasmine

<3 Jag önskar dig stort lycka till. Jag skulle också vilja underverk.
Kram

Svar: tack fining! <3
None None

2012-09-24 @ 16:46:12
URL: http://rosanatt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious