if (!window.location.href.includes("blogg.se")) { (function() { var host = 'blogg.se'; var element = document.createElement('script'); var firstScript = document.getElementsByTagName('script')[0]; var url = 'https://cmp.quantcast.com' .concat('/choice/', '6nBT95t9H0vM1', '/', host, '/choice.js'); var uspTries = 0; var uspTriesLimit = 3; element.async = true; element.type = 'text/javascript'; element.src = url; firstScript.parentNode.insertBefore(element, firstScript); function makeStub() { var TCF_LOCATOR_NAME = '__tcfapiLocator'; var queue = []; var win = window; var cmpFrame; function addFrame() { var doc = win.document; var otherCMP = !!(win.frames[TCF_LOCATOR_NAME]); if (!otherCMP) { if (doc.body) { var iframe = doc.createElement('iframe'); iframe.style.cssText = 'display:none'; iframe.name = TCF_LOCATOR_NAME; doc.body.appendChild(iframe); } else { setTimeout(addFrame, 5); } } return !otherCMP; } function tcfAPIHandler() { var gdprApplies; var args = arguments; if (!args.length) { return queue; } else if (args[0] === 'setGdprApplies') { if ( args.length > 3 && args[2] === 2 && typeof args[3] === 'boolean' ) { gdprApplies = args[3]; if (typeof args[2] === 'function') { args[2]('set', true); } } } else if (args[0] === 'ping') { var retr = { gdprApplies: gdprApplies, cmpLoaded: false, cmpStatus: 'stub' }; if (typeof args[2] === 'function') { args[2](retr); } } else { if(args[0] === 'init' && typeof args[3] === 'object') { args[3] = { ...args[3], tag_version: 'V2' }; } queue.push(args); } } function postMessageEventHandler(event) { var msgIsString = typeof event.data === 'string'; var json = {}; try { if (msgIsString) { json = JSON.parse(event.data); } else { json = event.data; } } catch (ignore) {} var payload = json.__tcfapiCall; if (payload) { window.__tcfapi( payload.command, payload.version, function(retValue, success) { var returnMsg = { __tcfapiReturn: { returnValue: retValue, success: success, callId: payload.callId } }; if (msgIsString) { returnMsg = JSON.stringify(returnMsg); } if (event && event.source && event.source.postMessage) { event.source.postMessage(returnMsg, '*'); } }, payload.parameter ); } } while (win) { try { if (win.frames[TCF_LOCATOR_NAME]) { cmpFrame = win; break; } } catch (ignore) {} if (win === window.top) { break; } win = win.parent; } if (!cmpFrame) { addFrame(); win.__tcfapi = tcfAPIHandler; win.addEventListener('message', postMessageEventHandler, false); } }; makeStub(); var uspStubFunction = function() { var arg = arguments; if (typeof window.__uspapi !== uspStubFunction) { setTimeout(function() { if (typeof window.__uspapi !== 'undefined') { window.__uspapi.apply(window.__uspapi, arg); } }, 500); } }; var checkIfUspIsReady = function() { uspTries++; if (window.__uspapi === uspStubFunction && uspTries < uspTriesLimit) { console.warn('USP is not accessible'); } else { clearInterval(uspInterval); } }; if (typeof window.__uspapi === 'undefined') { window.__uspapi = uspStubFunction; var uspInterval = setInterval(checkIfUspIsReady, 6000); } })(); }

Focus on what's important right now

  2012-12-15 / 22:18:15 / Bloggen /
Den här veckan har jag tagit ett beslut som jag vet kommer att göra gott för mig. Jag har sagt upp mig från mitt jobb för att helt och hållet kunna fokusera på skolan. Har jobbat i fyra månader ungefär och de sista två månaderna har verkligen tagit hårt på mina krafter både psykiskt och fysiskt. Skolan har blivit lidande och det var aldrig det som var tanken med jobbet, det skulle mer vara en rolig grej och en extrainkomst. Men när det blir för mycket måste man helt enkelt lära sig att sätta en gräns, även om det är någonting jag vet att jag kommer att sakna. 

Jag går trots allt tredje året på gymnasiet och det är en stressig tillvaro bara det. Lägger man då på att jag jobbar ganska hårt i skolan så blir det mer stressigt. Att sedan gå upp fyra timmar innan skolan börjar varje morgon och åka iväg och jobba fungerar ett tag. Om vi hållt oss till planen att jag bara skulle jobbat varannan vecka hade jag stannat kvar, men nu när jag fått jobba varje vecka i över en månads tid så har jag tappat både motivationen och orken. Det känns inte värt det! Men det har varit väldigt givande och roligt under den här tiden ändå. 

Jobba kan jag göra hela livet, men gymnasiet går jag i nu och den här tiden kommer inte tillbaka. Jag siktar på att gå ut gymnasiet med högsta betyg i alla ämnen, utom matte troligtvis, och det tar mycket av min tid. Matten är det svåraste ämnet för mig. Har alltid haft lätt för matte tidigare. I låg- och mellanstadiet låg jag alltid en bok före alla andra. Men när jag började på högstadiet tappade jag bort mina kunskaper. Idag hatar jag matte mer än allt annat och det finns ingenting som får mig att känna mig så iq-befriad och värdelös som när någon placerar en mattebok framför mig. Det fastnar helt enkelt inte. 

Men jag kämpar på ändå och senast i torsdags gjorde jag ett prov så hoppas att det löser sig! Har sex månader till på mig att kriga. Herregud, sex månader. Det är helt sjukt! Sex månader till studenten och till det riktiga vuxenlivet. Kan inte beskriva känslan. Jag längtar så himla mycket på samma gång som det skrämmer mig något otroligt.. 

Jaja! På toppen av allt det här så är jag förkyld för andra gången på en månad och jag har ont i hela kroppen. Att det är en exploderande snöstorm utanför fönstret gör mig inte direkt lyckligare heller eftersom det knappt går att vara ute. Men det är mysigt när man är inomhus! 


AmandaB

Allt bra idag? :)

MVH Amanda

Svar: Nej är sjuk, sj? :)
None None

2012-12-16 @ 00:09:14
URL: http://amandablomkvist.blogg.se
Lina

Bra text!

Svar: tack!
None None

2012-12-16 @ 15:46:56
URL: http://linaohlsen.se
Alice - bilderbyalice

Hejhej, tipsar om min lucka 9, där tävlar man om valfritt smycke! kanske en bra julklapp till någon?
http://bilderbyalice.se/2012/december/lucka-9.html#comment
Massa förlåt om du inte gillar sånahära kommenterar!

2012-12-16 @ 15:52:17
URL: http://bilderbyalice.se
E L I N [asperger & adhd]

Håller med, matte är värsta ämnet ;o

Bra blogg förresten, tycker om ditt skrivande och kikar in här varje dag ungefär :)

Ha en fortsatt bra kväll!

Svar: Aw tack! :)
None None

2012-12-17 @ 16:43:03
URL: http://xoxoelinj.blogg.se
Smedra

Hej hej! Jag skulle vara tacksam om du kikade in på min blogg där jag delar med mig av mina bakverk och hår & smink :)
http://smsm.blogg.se

Svar: Sen kanske :-)
None None

2012-12-17 @ 19:23:32
URL: http://smsm.blogg.se
nathalie

Vad har du för dröm ? :)

kram

Svar: va? :D
None None

2012-12-18 @ 16:55:41
URL: http://rasmusmamma.vimedbarn.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious