if (!window.location.href.includes("blogg.se")) { (function() { var host = 'blogg.se'; var element = document.createElement('script'); var firstScript = document.getElementsByTagName('script')[0]; var url = 'https://cmp.quantcast.com' .concat('/choice/', '6nBT95t9H0vM1', '/', host, '/choice.js'); var uspTries = 0; var uspTriesLimit = 3; element.async = true; element.type = 'text/javascript'; element.src = url; firstScript.parentNode.insertBefore(element, firstScript); function makeStub() { var TCF_LOCATOR_NAME = '__tcfapiLocator'; var queue = []; var win = window; var cmpFrame; function addFrame() { var doc = win.document; var otherCMP = !!(win.frames[TCF_LOCATOR_NAME]); if (!otherCMP) { if (doc.body) { var iframe = doc.createElement('iframe'); iframe.style.cssText = 'display:none'; iframe.name = TCF_LOCATOR_NAME; doc.body.appendChild(iframe); } else { setTimeout(addFrame, 5); } } return !otherCMP; } function tcfAPIHandler() { var gdprApplies; var args = arguments; if (!args.length) { return queue; } else if (args[0] === 'setGdprApplies') { if ( args.length > 3 && args[2] === 2 && typeof args[3] === 'boolean' ) { gdprApplies = args[3]; if (typeof args[2] === 'function') { args[2]('set', true); } } } else if (args[0] === 'ping') { var retr = { gdprApplies: gdprApplies, cmpLoaded: false, cmpStatus: 'stub' }; if (typeof args[2] === 'function') { args[2](retr); } } else { if(args[0] === 'init' && typeof args[3] === 'object') { args[3] = { ...args[3], tag_version: 'V2' }; } queue.push(args); } } function postMessageEventHandler(event) { var msgIsString = typeof event.data === 'string'; var json = {}; try { if (msgIsString) { json = JSON.parse(event.data); } else { json = event.data; } } catch (ignore) {} var payload = json.__tcfapiCall; if (payload) { window.__tcfapi( payload.command, payload.version, function(retValue, success) { var returnMsg = { __tcfapiReturn: { returnValue: retValue, success: success, callId: payload.callId } }; if (msgIsString) { returnMsg = JSON.stringify(returnMsg); } if (event && event.source && event.source.postMessage) { event.source.postMessage(returnMsg, '*'); } }, payload.parameter ); } } while (win) { try { if (win.frames[TCF_LOCATOR_NAME]) { cmpFrame = win; break; } } catch (ignore) {} if (win === window.top) { break; } win = win.parent; } if (!cmpFrame) { addFrame(); win.__tcfapi = tcfAPIHandler; win.addEventListener('message', postMessageEventHandler, false); } }; makeStub(); var uspStubFunction = function() { var arg = arguments; if (typeof window.__uspapi !== uspStubFunction) { setTimeout(function() { if (typeof window.__uspapi !== 'undefined') { window.__uspapi.apply(window.__uspapi, arg); } }, 500); } }; var checkIfUspIsReady = function() { uspTries++; if (window.__uspapi === uspStubFunction && uspTries < uspTriesLimit) { console.warn('USP is not accessible'); } else { clearInterval(uspInterval); } }; if (typeof window.__uspapi === 'undefined') { window.__uspapi = uspStubFunction; var uspInterval = setInterval(checkIfUspIsReady, 6000); } })(); }

Torsdag den sjätte december

  2012-12-06 / 14:36:12 / Bloggen /
Hej på er! Idag är det ingen glad tjej som sitter här vid tangenterna. Jag antar att det beror på att jag har mens för första gången på fyra år, blandat med en massa andra saker. Det är snökaos här och jag orkar knappt vara ute för jag hatar, verkligen hatar, att bli blöt och kall. Värker i hela kroppen. Att håret ser ut som dreads när man kommer in är också ett stort minus i kanten. Aldrig känt mig så ful och slemmig som jag gör just nu. 

Har inte varit i skolan på hela veckan. Har varit sjuk. Det började med en liten förkylning som sedan övergick i bihåleinflammation. Mitt huvud är känsligt och jag klarar inte av att nysa eller vara snorig för länge, vilket jag var nu. Så det hela slutade med att jag fick migrän. Som pricken över i:et har jag mensvärk också. Mår bättre idag än tidigare under veckan iallafall så något kan man ju klappa händerna för. 

Känner mig även som världens hemskaste vän/tjej/människa. Pratat med en kille hur länge som helst, på ett sätt som ligger högre upp än hur jag brukar prata med killar. Vi har kommit varandra nära utan att ha träffats. Väldigt nära. Jag tror att det är det som är problemet. Jag klarar inte av att ha människor nära mig, det är det svåraste jag vet. Det är lättare att stöta bort någon än att släppa in den, och det är precis det jag har gjort. Jag håller mig på avstånd för jag vet att jag bara skulle såra honom. Han har funnits där för mig genom allt och det är jag otroligt tacksam för. Men jag vet inte vad jag ska göra.. Jag tror att det är för att han vet för mycket. Han kom in i mitt liv under en annan tid, en tid som jag lämnat nu. Han blir som en länk mellan mig och den tiden som jag inte klarar av. Förlåt. 

Bonniers förlag har tackat nej till min bok också. Fick ett långt mejl där de tackade för att de fått läsa den, skrev att den var gripande och önskade mig lycka till i min utgivningsprocess. Anledningen till att den inte var något för dem var, vad jag förstod av mejlet, att den inte passade deras utgivningslista. Någonting med att de inte skulle kunna ge mitt manus rättvisa om de gav ut den, vilket jag kan förstå. Vad det beror på vet jag inte riktigt, kanske att de har gett ut sin beskärda del av böcker, eller kanske att de har för många böcker i samma tema. Det var ju inte så att hon som svarade skrev att den behövde massa ändringar. Så jag antar att den duger.. Oavsett vad så känner jag mig fortfarande nöjd med att ha skickat iväg den, det gjorde inte så ont att bli refuserad som jag trodde att det skulle göra. Bara att hoppa upp på hästjäveln igen liksom! Glad att jag fick ett svar i alla fall. 

Sen detta: 
- har matteprov snart. Hatar matte. 
- jag saknar min syster. 
- the vampire diaries har säsongsuppehåll. 
- mina oc-skivor har slutat fungera i min dator. 
- jag är hungrig men det snöar så orkar inte gå och handla. 
- vet inte vad jag ska köpa till folk i julklapp. 
- min lägenhet faller i bitar. Spricka i taket, snea köksluckor, går inte att stänga toadörren, spisen la av häromdagen och golvet på övervåningen är snett så min säng lutar. Sen att jag inte ens har en jävla brevlåda och att det blir fuktigt på insidan av min dörr när det är blött ute så att fukten fryser till is är också underbart. #jagorkarintebohär

Så, förlåt till dig som läser om mitt tillstånd smittar eller något. Hoppas du hade en bra dag innan du läste det här och att jag inte tog ifrån dig all din energi. :-) 


It's all gonna be fine

Och hoppas du får en bättre dag imorgon! Angående boken - ett tips kan vara att se vilka förlag "liknande" böcker givits ut på, om du kan hitta böcker som känns som att de rör sig i samma genre som din. Kanske större chans? (Vet ej, det är bara något jag kom på nu.)

Och så ett julklappstips, som löser de flesta av mina julklappsdilemman: http://unicef.se/gavoshop

KRAM

Svar: Åh, det har jag inte ens tänkt på! Tack för tipset :-) eller tipsen, blir ju perfekt julklapp :D kram på dig!
None None

2012-12-06 @ 15:13:25
URL: http://itsallgonnabefine.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious