if (!window.location.href.includes("blogg.se")) { (function() { var host = 'blogg.se'; var element = document.createElement('script'); var firstScript = document.getElementsByTagName('script')[0]; var url = 'https://cmp.quantcast.com' .concat('/choice/', '6nBT95t9H0vM1', '/', host, '/choice.js'); var uspTries = 0; var uspTriesLimit = 3; element.async = true; element.type = 'text/javascript'; element.src = url; firstScript.parentNode.insertBefore(element, firstScript); function makeStub() { var TCF_LOCATOR_NAME = '__tcfapiLocator'; var queue = []; var win = window; var cmpFrame; function addFrame() { var doc = win.document; var otherCMP = !!(win.frames[TCF_LOCATOR_NAME]); if (!otherCMP) { if (doc.body) { var iframe = doc.createElement('iframe'); iframe.style.cssText = 'display:none'; iframe.name = TCF_LOCATOR_NAME; doc.body.appendChild(iframe); } else { setTimeout(addFrame, 5); } } return !otherCMP; } function tcfAPIHandler() { var gdprApplies; var args = arguments; if (!args.length) { return queue; } else if (args[0] === 'setGdprApplies') { if ( args.length > 3 && args[2] === 2 && typeof args[3] === 'boolean' ) { gdprApplies = args[3]; if (typeof args[2] === 'function') { args[2]('set', true); } } } else if (args[0] === 'ping') { var retr = { gdprApplies: gdprApplies, cmpLoaded: false, cmpStatus: 'stub' }; if (typeof args[2] === 'function') { args[2](retr); } } else { if(args[0] === 'init' && typeof args[3] === 'object') { args[3] = { ...args[3], tag_version: 'V2' }; } queue.push(args); } } function postMessageEventHandler(event) { var msgIsString = typeof event.data === 'string'; var json = {}; try { if (msgIsString) { json = JSON.parse(event.data); } else { json = event.data; } } catch (ignore) {} var payload = json.__tcfapiCall; if (payload) { window.__tcfapi( payload.command, payload.version, function(retValue, success) { var returnMsg = { __tcfapiReturn: { returnValue: retValue, success: success, callId: payload.callId } }; if (msgIsString) { returnMsg = JSON.stringify(returnMsg); } if (event && event.source && event.source.postMessage) { event.source.postMessage(returnMsg, '*'); } }, payload.parameter ); } } while (win) { try { if (win.frames[TCF_LOCATOR_NAME]) { cmpFrame = win; break; } } catch (ignore) {} if (win === window.top) { break; } win = win.parent; } if (!cmpFrame) { addFrame(); win.__tcfapi = tcfAPIHandler; win.addEventListener('message', postMessageEventHandler, false); } }; makeStub(); var uspStubFunction = function() { var arg = arguments; if (typeof window.__uspapi !== uspStubFunction) { setTimeout(function() { if (typeof window.__uspapi !== 'undefined') { window.__uspapi.apply(window.__uspapi, arg); } }, 500); } }; var checkIfUspIsReady = function() { uspTries++; if (window.__uspapi === uspStubFunction && uspTries < uspTriesLimit) { console.warn('USP is not accessible'); } else { clearInterval(uspInterval); } }; if (typeof window.__uspapi === 'undefined') { window.__uspapi = uspStubFunction; var uspInterval = setInterval(checkIfUspIsReady, 6000); } })(); }

-

  2012-11-30 / 05:10:51 / Bloggen /
Jag tycker inte att det är rättvist att jag, arton år gammal, börjar på ett jobb där jag blir lovad att jobba varannan vecka och sedan måste jobba varje vecka. Ett jobb som gör att min klocka ringer tjugo i fem på morgonen, och gör att jag kommer hem tolv timmar senare om man räknar med skolan. Vi var två arbetare från början, men nu har den ena fått sluta och kvar blev jag. Jag orkar inte. Men om jag inte jobbar varje vecka så innebär det mer eller mindre att livet kommer att stå stilla hos familjen jag jobbar hos, och vems ansvar är det att berätta det för dem? Inte mitt, men ingen annan tar ju det ansvaret så. 


Annica

Jobbigt läge! :-/
Förstår absolut det blir tungt då du jobbar så mycket, så pass tidigt...

Svar: Jaa jättejobbigt.. Men pratade med henne igår så är ledig nästa vecka! Skönt :-) hoppas allt är bra med dig och bebben!
None None

2012-11-30 @ 05:55:21
URL: http://studentfrun.blogspot.com
Mirre

Hej på dej! Tycker du är en grymt stark tjej som har en väldigt intressant blogg. Jag skulle hemskt gärna vilja länka dig på min blogg, så andra också kan läsa om din händelse. Om du vill ha en länk i min julkalender i december kan du klicka in dig här och anmäla dig: http://fashionbymirre.devote.se/blogs/23361353/julkalender.htm#WriteComment Kram!

Svar: Hej! Tack så mycket! <3 Du får jättegärna länka mig om du vill, men jag tänker inte vara med och tävla om en länk!
None None

2012-11-30 @ 13:48:09
URL: http://fashionbymirre.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious