if (!window.location.href.includes("blogg.se")) { (function() { var host = 'blogg.se'; var element = document.createElement('script'); var firstScript = document.getElementsByTagName('script')[0]; var url = 'https://cmp.quantcast.com' .concat('/choice/', '6nBT95t9H0vM1', '/', host, '/choice.js'); var uspTries = 0; var uspTriesLimit = 3; element.async = true; element.type = 'text/javascript'; element.src = url; firstScript.parentNode.insertBefore(element, firstScript); function makeStub() { var TCF_LOCATOR_NAME = '__tcfapiLocator'; var queue = []; var win = window; var cmpFrame; function addFrame() { var doc = win.document; var otherCMP = !!(win.frames[TCF_LOCATOR_NAME]); if (!otherCMP) { if (doc.body) { var iframe = doc.createElement('iframe'); iframe.style.cssText = 'display:none'; iframe.name = TCF_LOCATOR_NAME; doc.body.appendChild(iframe); } else { setTimeout(addFrame, 5); } } return !otherCMP; } function tcfAPIHandler() { var gdprApplies; var args = arguments; if (!args.length) { return queue; } else if (args[0] === 'setGdprApplies') { if ( args.length > 3 && args[2] === 2 && typeof args[3] === 'boolean' ) { gdprApplies = args[3]; if (typeof args[2] === 'function') { args[2]('set', true); } } } else if (args[0] === 'ping') { var retr = { gdprApplies: gdprApplies, cmpLoaded: false, cmpStatus: 'stub' }; if (typeof args[2] === 'function') { args[2](retr); } } else { if(args[0] === 'init' && typeof args[3] === 'object') { args[3] = { ...args[3], tag_version: 'V2' }; } queue.push(args); } } function postMessageEventHandler(event) { var msgIsString = typeof event.data === 'string'; var json = {}; try { if (msgIsString) { json = JSON.parse(event.data); } else { json = event.data; } } catch (ignore) {} var payload = json.__tcfapiCall; if (payload) { window.__tcfapi( payload.command, payload.version, function(retValue, success) { var returnMsg = { __tcfapiReturn: { returnValue: retValue, success: success, callId: payload.callId } }; if (msgIsString) { returnMsg = JSON.stringify(returnMsg); } if (event && event.source && event.source.postMessage) { event.source.postMessage(returnMsg, '*'); } }, payload.parameter ); } } while (win) { try { if (win.frames[TCF_LOCATOR_NAME]) { cmpFrame = win; break; } } catch (ignore) {} if (win === window.top) { break; } win = win.parent; } if (!cmpFrame) { addFrame(); win.__tcfapi = tcfAPIHandler; win.addEventListener('message', postMessageEventHandler, false); } }; makeStub(); var uspStubFunction = function() { var arg = arguments; if (typeof window.__uspapi !== uspStubFunction) { setTimeout(function() { if (typeof window.__uspapi !== 'undefined') { window.__uspapi.apply(window.__uspapi, arg); } }, 500); } }; var checkIfUspIsReady = function() { uspTries++; if (window.__uspapi === uspStubFunction && uspTries < uspTriesLimit) { console.warn('USP is not accessible'); } else { clearInterval(uspInterval); } }; if (typeof window.__uspapi === 'undefined') { window.__uspapi = uspStubFunction; var uspInterval = setInterval(checkIfUspIsReady, 6000); } })(); }

Påsklov | Förkyld | Körkort | Skola | Kärlek

  2013-03-28 / 17:09:43 / Bloggen /
Precis som jag alltid börjar mina inlägg nuförtiden så kommer jag att säga att jag har tusen saker att göra och att bloggen hamnar i andra hand, och som alltid så ber jag om ursäkt för det. 

Idag började dagen som alla andra dagar den här veckan. Klockan ringde halv sex, vaknade till liv genom en varm dusch, åt frukost och gjorde mig i ordning för att sedan hoppa på bussen till trafikskolan. Har haft min fjärde körlektion och jag är stolt över mig själv för att jag vågar. Jag har alltid sagt att jag aldrig kommer att vilja köra bil men jag har faktiskt riktigt roligt bakom ratten. I veckan som kommer ska jag plugga en massa teori och sedan väntar ett ex antal körlektioner till. Målet är att ha körkort till sommaren, men vi får se hur det går med det. 

Skolan rullar på den också och den enda resten jag har just nu är matte som jag faktskt är på väg att bli klar med. Även det är lite av ett what the fuck-moment för så länge som jag kämpat med matten utan att komma ens en millimeter framåt är sjukt, och sen en dag bara började det rulla på och nu har jag klarat nästan hälften av kursen. Målet där är att bli klar innan april månad är slut! Tre kapitel kvar bara. 

Imorgon kommer mamma hit och på lördag åker vi en sväng med Birka Paradise, ska bli skönt att komma iväg lite. Om en vecka kommer min älskling också, och stannar en vecka! Ska bli underbaaaaart. Förövrigt är jag förkyld som fan och nu ska jag gå och köpa nässpray och halstabletter! Puss. 


hoppomliv

Hej. Hittade din blogg via google.. I januari blev jag utsatt för våldtäkt. Jag vet inte hur jag ska överleva, men det känns bra att läsa att du gjorde det. Kram!

Svar: Hemskt. Jag finns här om du behöver prata eller om du behöver råd och stöd från någon utomstående. Kramar till dig <3
None None

2013-03-30 @ 23:02:08
URL: http://hoppomliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious