if (!window.location.href.includes("blogg.se")) { (function() { var host = 'blogg.se'; var element = document.createElement('script'); var firstScript = document.getElementsByTagName('script')[0]; var url = 'https://cmp.quantcast.com' .concat('/choice/', '6nBT95t9H0vM1', '/', host, '/choice.js'); var uspTries = 0; var uspTriesLimit = 3; element.async = true; element.type = 'text/javascript'; element.src = url; firstScript.parentNode.insertBefore(element, firstScript); function makeStub() { var TCF_LOCATOR_NAME = '__tcfapiLocator'; var queue = []; var win = window; var cmpFrame; function addFrame() { var doc = win.document; var otherCMP = !!(win.frames[TCF_LOCATOR_NAME]); if (!otherCMP) { if (doc.body) { var iframe = doc.createElement('iframe'); iframe.style.cssText = 'display:none'; iframe.name = TCF_LOCATOR_NAME; doc.body.appendChild(iframe); } else { setTimeout(addFrame, 5); } } return !otherCMP; } function tcfAPIHandler() { var gdprApplies; var args = arguments; if (!args.length) { return queue; } else if (args[0] === 'setGdprApplies') { if ( args.length > 3 && args[2] === 2 && typeof args[3] === 'boolean' ) { gdprApplies = args[3]; if (typeof args[2] === 'function') { args[2]('set', true); } } } else if (args[0] === 'ping') { var retr = { gdprApplies: gdprApplies, cmpLoaded: false, cmpStatus: 'stub' }; if (typeof args[2] === 'function') { args[2](retr); } } else { if(args[0] === 'init' && typeof args[3] === 'object') { args[3] = { ...args[3], tag_version: 'V2' }; } queue.push(args); } } function postMessageEventHandler(event) { var msgIsString = typeof event.data === 'string'; var json = {}; try { if (msgIsString) { json = JSON.parse(event.data); } else { json = event.data; } } catch (ignore) {} var payload = json.__tcfapiCall; if (payload) { window.__tcfapi( payload.command, payload.version, function(retValue, success) { var returnMsg = { __tcfapiReturn: { returnValue: retValue, success: success, callId: payload.callId } }; if (msgIsString) { returnMsg = JSON.stringify(returnMsg); } if (event && event.source && event.source.postMessage) { event.source.postMessage(returnMsg, '*'); } }, payload.parameter ); } } while (win) { try { if (win.frames[TCF_LOCATOR_NAME]) { cmpFrame = win; break; } } catch (ignore) {} if (win === window.top) { break; } win = win.parent; } if (!cmpFrame) { addFrame(); win.__tcfapi = tcfAPIHandler; win.addEventListener('message', postMessageEventHandler, false); } }; makeStub(); var uspStubFunction = function() { var arg = arguments; if (typeof window.__uspapi !== uspStubFunction) { setTimeout(function() { if (typeof window.__uspapi !== 'undefined') { window.__uspapi.apply(window.__uspapi, arg); } }, 500); } }; var checkIfUspIsReady = function() { uspTries++; if (window.__uspapi === uspStubFunction && uspTries < uspTriesLimit) { console.warn('USP is not accessible'); } else { clearInterval(uspInterval); } }; if (typeof window.__uspapi === 'undefined') { window.__uspapi = uspStubFunction; var uspInterval = setInterval(checkIfUspIsReady, 6000); } })(); }

2014-01-11

  2014-01-11 / 15:49:08 / Bloggen /
Det är den elfte januari idag. Det spelar ingen roll hur mycket jag intalar mig själv att inte tänka på det så finns tanken där i bakhuvudet ändå, den liksom gnager på min hjärna:

Det är tre dagar tills han kommer ut. Tre dagar.

Han kommer inte ut som en fri man, en fotboja och en massa regler och begränsningar kommer följa med honom. Men det spelar ingen roll. Det enda jag kan tänka är att han är hemma, i huset där han förgrep sig på mig. Att han får vara där, att han har rätt till det. Jag har varit så trygg med vetskapen om att han suttit där i Göteborg på sin anstalt, flera timmar ifrån mig och ifrån alla som jag bryr mig om. Och nu helt plötsligt är han ute, bara några minuter ifrån min familj. Jag hatar alla dessa tankar. Jag vet inte om jag är rädd, och om jag är det så vet jag inte vad jag är rädd för. Jag har ingen aning om någonting, jag vet bara att jag känner så jävla mycket. Till stor del tror jag att det handlar om att jag är arg på systemet, att jag har svårt att komma till ro med att det får gå till såhär. Det finns ingenting som är rimligt med att man avtjänar ett straff som är kortare än tiden som brottet man döms för pågick. Det är bara ologiskt och så jävla fel. Och det är jag arg för.

Och sen är jag arg för att han kommer ut nu, när jag har så mycket annat i mitt liv. Jag är arg för att det inte finns plats i mitt liv för alla dessa känslor, jag är arg för att han kommer ut och tar upp tid av mitt liv som jag egentligen inte har. Det är en vecka tills jag har tenta, och jag måste plugga som en idiot. Jag behöver nog inte plugga egentligen, men det är så jag fungerar. Plugga är något jag måste göra och tanken på honom gör att jag inte kan koncentrera mig som jag vill. Och på dagen då han kommer ut är det en månad tills min bok släpps, och han får inte komma ivägen för det. Han bara får inte. Jag har sett fram emot den här dagen så otroligt länge, kämpat och slitit och skrivit nätter igenom. Och nu är jag klar. Jag står här på mållinjen och vi planerar releasen, och så kommer han ut. Mitt i allt. Bara för att det är hans förbannade rättighet att göra det. Mina rättigheter då, att jag vill leva mitt liv utan den där parasiten, vem tar till vara på dem? Inte fan är det rättssystemet i alla fall. Han hade permission på min student, så mycket koll har man på mitt liv och på vad man förstör för mig när man väljer att släppa ut honom.

Men ja, nu ska jag plugga. För att jag ska bli jurist och sätta dit äckel som honom. För att jag vill, för att jag kan.


Sara

<3

Svar: <3
None None

2014-01-14 @ 23:11:03
URL: http://ekebergsara.blo.gg
'inte ensam om det'

Jag blir både glad och oerhört ledsen av att hitta din blogg. Googlade på blogg+våldtäkt och hamnade här. Har inte läst så mycket än men det jag läst gör ont i mig, jag känner med dig.

Jag har startat en blogg idag, för det finns för få bloggar om våldtäkt. Bäst vore ju om det inte fanns alls, men våldtäkterna finns och tystnaden måste få ett slut. Jag har bestämt mig, jag ska berätta. För andras skull och för min egen. Sprid gärna adressen och titta in, än så länge är det under utveckling men jag är hoppfull.

Kram till dig.

Svar: Gud vad stark du är! Många kramar till dig och lycka till med bloggen <3
None None

2014-01-15 @ 22:32:52
URL: http://inteensamomdet.blogg.se
Anonym

JAG ÄLSKAR DIG!

Svar: <3
None None

2014-01-16 @ 23:20:01
Emeliie

Lider med dig, känner med dig.
Träffade en av dom som våldtog mig för två veckr sen av en slump inne i stan. :/
misshandlad återigen.

rättegång är påväg upp igen.
kan man aldrig vara fri?

Svar: Usch vad hemskt :-( jag hoppas det blir en fällande dom och att du känner att du får någon form av upprättelse. <3
None None

2014-01-19 @ 21:40:03
URL: http://emeliiesdagbok.blogg.se
"Dream"

nej usch, fy fan! Den känslan kan jag nog aldrig föreställa mig men kärlekt till dig<3 stå kvar och var stark!!

Svar: Tusen tack <3
None None

2014-01-22 @ 14:14:14
URL: http://testatallt.blogg.se
Tim

Jag hoppas att tentan gick bra! Du har visat att du är mycket starkare än han. Jag ska läsa mer av det du skrivit med tiden och kolla in boken. Märkligt att vi ännu i 2014 måste kämpa med så grundläggande problem. Ditt engagemang är viktigt, inte bara för dig, men för alla. Tack!

2014-01-23 @ 10:09:06
Tim

Jag hoppas att tentan gick bra! Du har visat att du är mycket starkare än han. Jag ska läsa mer av det du skrivit med tiden och kolla in boken. Märkligt att vi ännu i 2014 måste kämpa med så grundläggande problem. Ditt engagemang är viktigt, inte bara för dig, men för alla. Tack!

Svar: Tack så jättemycket! Ja, det är märkligt och jag hoppas att det kommer förändras!
None None

2014-01-23 @ 10:09:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious