if (!window.location.href.includes("blogg.se")) { (function() { var host = 'blogg.se'; var element = document.createElement('script'); var firstScript = document.getElementsByTagName('script')[0]; var url = 'https://cmp.quantcast.com' .concat('/choice/', '6nBT95t9H0vM1', '/', host, '/choice.js'); var uspTries = 0; var uspTriesLimit = 3; element.async = true; element.type = 'text/javascript'; element.src = url; firstScript.parentNode.insertBefore(element, firstScript); function makeStub() { var TCF_LOCATOR_NAME = '__tcfapiLocator'; var queue = []; var win = window; var cmpFrame; function addFrame() { var doc = win.document; var otherCMP = !!(win.frames[TCF_LOCATOR_NAME]); if (!otherCMP) { if (doc.body) { var iframe = doc.createElement('iframe'); iframe.style.cssText = 'display:none'; iframe.name = TCF_LOCATOR_NAME; doc.body.appendChild(iframe); } else { setTimeout(addFrame, 5); } } return !otherCMP; } function tcfAPIHandler() { var gdprApplies; var args = arguments; if (!args.length) { return queue; } else if (args[0] === 'setGdprApplies') { if ( args.length > 3 && args[2] === 2 && typeof args[3] === 'boolean' ) { gdprApplies = args[3]; if (typeof args[2] === 'function') { args[2]('set', true); } } } else if (args[0] === 'ping') { var retr = { gdprApplies: gdprApplies, cmpLoaded: false, cmpStatus: 'stub' }; if (typeof args[2] === 'function') { args[2](retr); } } else { if(args[0] === 'init' && typeof args[3] === 'object') { args[3] = { ...args[3], tag_version: 'V2' }; } queue.push(args); } } function postMessageEventHandler(event) { var msgIsString = typeof event.data === 'string'; var json = {}; try { if (msgIsString) { json = JSON.parse(event.data); } else { json = event.data; } } catch (ignore) {} var payload = json.__tcfapiCall; if (payload) { window.__tcfapi( payload.command, payload.version, function(retValue, success) { var returnMsg = { __tcfapiReturn: { returnValue: retValue, success: success, callId: payload.callId } }; if (msgIsString) { returnMsg = JSON.stringify(returnMsg); } if (event && event.source && event.source.postMessage) { event.source.postMessage(returnMsg, '*'); } }, payload.parameter ); } } while (win) { try { if (win.frames[TCF_LOCATOR_NAME]) { cmpFrame = win; break; } } catch (ignore) {} if (win === window.top) { break; } win = win.parent; } if (!cmpFrame) { addFrame(); win.__tcfapi = tcfAPIHandler; win.addEventListener('message', postMessageEventHandler, false); } }; makeStub(); var uspStubFunction = function() { var arg = arguments; if (typeof window.__uspapi !== uspStubFunction) { setTimeout(function() { if (typeof window.__uspapi !== 'undefined') { window.__uspapi.apply(window.__uspapi, arg); } }, 500); } }; var checkIfUspIsReady = function() { uspTries++; if (window.__uspapi === uspStubFunction && uspTries < uspTriesLimit) { console.warn('USP is not accessible'); } else { clearInterval(uspInterval); } }; if (typeof window.__uspapi === 'undefined') { window.__uspapi = uspStubFunction; var uspInterval = setInterval(checkIfUspIsReady, 6000); } })(); }

Igår: ventilation. Idag: soptunna.

  2014-01-05 / 21:11:16 / Bloggen /
Min hjärna skriker på insidan. Bok. Intervjuer. Tenta. KU-förhör. Vänner. Liv. Kärlek. Pengar. Framtid. OCH SÅ VIDARE. Det är fullt på insidan och alla jävla tankar får inte plats just nu, så här kommer några av dem.

Jag orkar inte vara rädd för X om han kommer ut. Jag orkar inte lägga ner någon energi på honom över huvud taget egentligen, så från och med nu slutar jag vara rädd. Lämnar rädslan här på bloggen, i form av de här orden. Han ska inte få ta min tid.

Jag har tenta om tretton dagar och det här är den mest förvirrade och ostrukturerade delkursen i mitt liv. Inställda och ombokade föreläsningar och seminarier hit och dit, vissa placerade på dagar då vi för flera veckor sedan blivit utlovade ledighet vilket leder till att många av oss (inklusive jag) inte kan ta mig till skolan. Jag har ett läshuvud och jag älskar att plugga men jag vill gärna ha en liten introducering i vad fan det är jag läser om. Statsrätt är mer eller mindre det jag vet om den här kursen. Riksdagen, regeringen, normgivning, mänskliga rättigheter, EU-rätt, tryckfrihetsförordningen och lite till ska präntas in på hjärnbalken på tretton dagar. Det mesta sitter nog där just nu ändå, gömd bakom frustrationen av den här kursen, och jag måste lägga frustrationen åt sidan för att hitta kunskapen igen. Så, nu lämnar jag även den här.

På onsdag har vi KU-förhör, vilket innebär att vi ska iscensätta förhören som Katastrofkommissionen höll med berörda aktörer efter tsunamikatastrofen 2004. KatK granskade regeringens handlande efter katastrofen och kom fram till att det fanns extrema brister i systemen, främst vad gäller krishanterings- och kommunikationsförmåga. Min uppgift är att försvara regeringen och framhålla förmildrande omständigheter för att behövliga insatser dröjde. Rolig uppgift. Ska fokusera på den fram till onsdag så den får stanna kvar i min hjärna.

Bok. Det närmar sig utgivning, snart bara en månad kvar, och det finns ingenting med tanken på detta som är jobbigt. Jag älskar att tänka på det, men jag har inte tid att göra det just nu. Efter förhöret och efter tentan finns utrymme till det. Men inte nu. Så nu lämnar jag även den bollen här! Älskade bok.

Så, lite lättare nu i alla fall. Nu väntar sista minuterna på hockeyn!


Amanda

Såg din video på Youtube! Talade väldigt mkt för mig! Har själv varit där, 14 år gammal o de tog mig 3 år att dra mig loss från honom, han misshandlade mig, våldtog o tvingade mig till saker som jag inte ville! Han sa att han älskade mig o att dom andra tjejerna inte va speciella för honom! Jag anmälde honom....han hamnade i fängelset o kom ut förra året, de hemsökte mig men jag får hjälp! Av en underbar psykoterapeut! :) har varit där! <3 du är stark!

2014-02-23 @ 02:05:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious