if (!window.location.href.includes("blogg.se")) { (function() { var host = 'blogg.se'; var element = document.createElement('script'); var firstScript = document.getElementsByTagName('script')[0]; var url = 'https://cmp.quantcast.com' .concat('/choice/', '6nBT95t9H0vM1', '/', host, '/choice.js'); var uspTries = 0; var uspTriesLimit = 3; element.async = true; element.type = 'text/javascript'; element.src = url; firstScript.parentNode.insertBefore(element, firstScript); function makeStub() { var TCF_LOCATOR_NAME = '__tcfapiLocator'; var queue = []; var win = window; var cmpFrame; function addFrame() { var doc = win.document; var otherCMP = !!(win.frames[TCF_LOCATOR_NAME]); if (!otherCMP) { if (doc.body) { var iframe = doc.createElement('iframe'); iframe.style.cssText = 'display:none'; iframe.name = TCF_LOCATOR_NAME; doc.body.appendChild(iframe); } else { setTimeout(addFrame, 5); } } return !otherCMP; } function tcfAPIHandler() { var gdprApplies; var args = arguments; if (!args.length) { return queue; } else if (args[0] === 'setGdprApplies') { if ( args.length > 3 && args[2] === 2 && typeof args[3] === 'boolean' ) { gdprApplies = args[3]; if (typeof args[2] === 'function') { args[2]('set', true); } } } else if (args[0] === 'ping') { var retr = { gdprApplies: gdprApplies, cmpLoaded: false, cmpStatus: 'stub' }; if (typeof args[2] === 'function') { args[2](retr); } } else { if(args[0] === 'init' && typeof args[3] === 'object') { args[3] = { ...args[3], tag_version: 'V2' }; } queue.push(args); } } function postMessageEventHandler(event) { var msgIsString = typeof event.data === 'string'; var json = {}; try { if (msgIsString) { json = JSON.parse(event.data); } else { json = event.data; } } catch (ignore) {} var payload = json.__tcfapiCall; if (payload) { window.__tcfapi( payload.command, payload.version, function(retValue, success) { var returnMsg = { __tcfapiReturn: { returnValue: retValue, success: success, callId: payload.callId } }; if (msgIsString) { returnMsg = JSON.stringify(returnMsg); } if (event && event.source && event.source.postMessage) { event.source.postMessage(returnMsg, '*'); } }, payload.parameter ); } } while (win) { try { if (win.frames[TCF_LOCATOR_NAME]) { cmpFrame = win; break; } } catch (ignore) {} if (win === window.top) { break; } win = win.parent; } if (!cmpFrame) { addFrame(); win.__tcfapi = tcfAPIHandler; win.addEventListener('message', postMessageEventHandler, false); } }; makeStub(); var uspStubFunction = function() { var arg = arguments; if (typeof window.__uspapi !== uspStubFunction) { setTimeout(function() { if (typeof window.__uspapi !== 'undefined') { window.__uspapi.apply(window.__uspapi, arg); } }, 500); } }; var checkIfUspIsReady = function() { uspTries++; if (window.__uspapi === uspStubFunction && uspTries < uspTriesLimit) { console.warn('USP is not accessible'); } else { clearInterval(uspInterval); } }; if (typeof window.__uspapi === 'undefined') { window.__uspapi = uspStubFunction; var uspInterval = setInterval(checkIfUspIsReady, 6000); } })(); }

varje dag är första dagen av resten av ditt liv

  2012-04-01 / 12:40:00 / Tankar /
Hur väl känner du egentligen människorna runt omkring dig? Jag slår vad om att några av de människorna du träffar varje dag och tror att du känner har mörka hemligheter som de skyddar med sina liv. Jag vet, för jag har själv varit där. I min blogg skriver jag anonymt om de övergrepp, misshandel och mordhot som jag utsattes för under fem års tid – med målet att nå ut till andra som inte vågar berätta.
Hittills har jag fått kontakt med ett tiotal tjejer i samma situation som jag, men jag är övertygad om att det finns fler. Jag vill skapa en känsla av att man inte är ensam, eftersom jag själv känt så otroligt många gånger. Hjälp mig att sprida min blogg, tillsammans kan vi göra skillnad. ♡
Follow iquotetheillest for more&#160;!
Jag tror att många människor gör misstaget att tro att saker och ting kommer bli perfekta en dag, och att de kämpar för hårt för att nå det. Vad är det perfekta livet egentligen? Kämpa istället för att ta dig igenom dagen, att vakna imorgon och inse att det är en ny dag och att du har resten av ditt liv framför dig är mer värt än något annat. Det handlar inte alltid om att komma över saker helt och hållet, utan mer att ta sig igenom dem med livet i behåll. Det är styrka.


myssan

Hej, delta gärna i min tävling om att vinna ett valfritt iphoneskal upp till värdet 500kr. Det är superenkelt, du behöver bara göra ett par få saker. Lycka till :)

http://mytrnqvist.blogg.se/2012/april/tavling-vinn-ett-iphone-skal.html#comment

2012-04-01 @ 12:59:20
URL: http://mytrnqvist.blogg.se/
HANNA

sv: hihi! hoppas du haft en bra helg :))

2012-04-01 @ 13:26:45
URL: http://hannalovisasol.se
HANNA

hejsan! du har väl inte missat tävlingarna på min blogg som avslutas ikväll? :)

http://hannalovisasol.se/2012/april/avslutas-ikvall.html#comment

2012-04-01 @ 18:15:20
URL: http://hannalovisasol.se
tatjana

Vad fint du skrev i kommentaren på min blogg, helt otroligt! Jag har själv varit med om en del utav det du skrev med i kommentaren. Får jag länka dig i min blogg? Så hjälper jag att sprida den.

2012-04-01 @ 21:07:29
URL: http://tatjanamikkelsen.myshowroom.se
Linnea

Helt sant! <3

2012-04-02 @ 23:07:48
Jenny

Hej. Väldigt bra skrivet. Vaknade faktiskt till när jag läste dr. Stressar alltid. Dag ut och dag ib och strävar efter att gå vidare i Kurt och att allt ska bli perfekt. Men vad är perfekt?? Aa jag hat Inge. Aning. Så tack då mkt:)

2012-04-02 @ 23:36:23
URL: http://Www.trummiiiz.wordpress.con

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious