if (!window.location.href.includes("blogg.se")) { (function() { var host = 'blogg.se'; var element = document.createElement('script'); var firstScript = document.getElementsByTagName('script')[0]; var url = 'https://cmp.quantcast.com' .concat('/choice/', '6nBT95t9H0vM1', '/', host, '/choice.js'); var uspTries = 0; var uspTriesLimit = 3; element.async = true; element.type = 'text/javascript'; element.src = url; firstScript.parentNode.insertBefore(element, firstScript); function makeStub() { var TCF_LOCATOR_NAME = '__tcfapiLocator'; var queue = []; var win = window; var cmpFrame; function addFrame() { var doc = win.document; var otherCMP = !!(win.frames[TCF_LOCATOR_NAME]); if (!otherCMP) { if (doc.body) { var iframe = doc.createElement('iframe'); iframe.style.cssText = 'display:none'; iframe.name = TCF_LOCATOR_NAME; doc.body.appendChild(iframe); } else { setTimeout(addFrame, 5); } } return !otherCMP; } function tcfAPIHandler() { var gdprApplies; var args = arguments; if (!args.length) { return queue; } else if (args[0] === 'setGdprApplies') { if ( args.length > 3 && args[2] === 2 && typeof args[3] === 'boolean' ) { gdprApplies = args[3]; if (typeof args[2] === 'function') { args[2]('set', true); } } } else if (args[0] === 'ping') { var retr = { gdprApplies: gdprApplies, cmpLoaded: false, cmpStatus: 'stub' }; if (typeof args[2] === 'function') { args[2](retr); } } else { if(args[0] === 'init' && typeof args[3] === 'object') { args[3] = { ...args[3], tag_version: 'V2' }; } queue.push(args); } } function postMessageEventHandler(event) { var msgIsString = typeof event.data === 'string'; var json = {}; try { if (msgIsString) { json = JSON.parse(event.data); } else { json = event.data; } } catch (ignore) {} var payload = json.__tcfapiCall; if (payload) { window.__tcfapi( payload.command, payload.version, function(retValue, success) { var returnMsg = { __tcfapiReturn: { returnValue: retValue, success: success, callId: payload.callId } }; if (msgIsString) { returnMsg = JSON.stringify(returnMsg); } if (event && event.source && event.source.postMessage) { event.source.postMessage(returnMsg, '*'); } }, payload.parameter ); } } while (win) { try { if (win.frames[TCF_LOCATOR_NAME]) { cmpFrame = win; break; } } catch (ignore) {} if (win === window.top) { break; } win = win.parent; } if (!cmpFrame) { addFrame(); win.__tcfapi = tcfAPIHandler; win.addEventListener('message', postMessageEventHandler, false); } }; makeStub(); var uspStubFunction = function() { var arg = arguments; if (typeof window.__uspapi !== uspStubFunction) { setTimeout(function() { if (typeof window.__uspapi !== 'undefined') { window.__uspapi.apply(window.__uspapi, arg); } }, 500); } }; var checkIfUspIsReady = function() { uspTries++; if (window.__uspapi === uspStubFunction && uspTries < uspTriesLimit) { console.warn('USP is not accessible'); } else { clearInterval(uspInterval); } }; if (typeof window.__uspapi === 'undefined') { window.__uspapi = uspStubFunction; var uspInterval = setInterval(checkIfUspIsReady, 6000); } })(); }

2012-08-22

  2012-08-22 / 11:34:10 / Bloggen /
Hej på er! Nu känns det som att sommaren börjar gå mot sitt slut, skolorna börjar den här veckan eller nästa och då kommer hösten. Jag börjar tredje och sista året på gymnasiet på måndag, känns helt ofattbart. Efter tolv år i skolan så kommer jag stå där med min vita mössa och säga hejdå till den delen av livet. Känns sjukt att jag (förhoppningsvis) kommer att börja läsa på högskolan om ett år.  På något sätt känns det skönt att bli vuxen på riktigt, men samtidigt lite läskigt. För första gången ansvarar man helt på egen hand över sina studier. Gymnasiet är ju också lite så, men ändå inte på samma sätt. 

För ett par veckor sedan fyllde jag arton så nu är jag även myndig. Mycket som händer i livet bara på grund av det! Nu i höst ska jag försöka komma igång med körkortet, har varit lite segstartad på den fronten eftersom jag är lite halvrädd för allt som går fort, bilar exempelvis. Roligt när någon annan kör men när det är jag själv som kommer att ha ansvaret så blir det en helt annan sak. Har aldrig kört bil i hela mitt liv så jag oroar mig lite för det praktiska, teorin kommer nog gå bra för plugga och läsa är ju min grej! 

Igår var jag även på anställningsintervju som slutade med att jag nu har ett extrajobb. Känns galet bra, jag har sökt efter något att göra på sidan av skolan ganska länge men det är mycket lättare nu när man är arton och allt. Kommer till att börja med jobba ett par timmar på morgonen innan skolan, och längre fram även eftermiddagar och helger! Jobbar som personlig assistent åt en jättegullig tonårskille med Downs syndrom. 

Har även köpt mig en ny telefon, en Iphone som resten av världen då. Med abonnemang som jag står på själv, ännu en sak jag kan göra bara för att jag är myndig haha! Andra småsaker har jag också gjort bara för att jag kan, uppdaterat bankkortet till ett vuxenkort istället för ett ungdomskort till exempel. Från och med slutet på september så kommer jag även att betala alla räkningar själv. Hyra, telefon, Internet, el och så vidare. Växer verkligen upp på riktigt nu.. 

Den tredje och fjärde september är det även dags för rättegång i Hovrätten. Det kanske jag skrivit om tidigare men då har det bara varit preliminärbkokade datum, nu är det på riktigt och jag har fått hem en kallelse. Ibland är jag nervös och ibland inte. Men får helt enkelt lita på min magkänsla som säger att detta kommer gå bra! Den har haft rätt hela tiden. Sista gången jag ser dig och det känns så förbannat jävla bra! 

Annars har jag väl inte någonting mer att berätta just nu. Som vanligt har jag lite svårt att hinna med att blogga, och när jag väl har tid så finns inte inspirationen där. Men hoppas ni vet att jag tänker på er väldigt mycket, har lärt känna och pratat med väldigt många människor genom den här bloggen och ni alla betyder något på ett sätt eller ett annat. Det är delvis tack vare er som jag tagit mig hit, jag började ju skriva här ett par månader innan jag gjorde anmälan och det stödet jag fick redan då har funnits med till nu. Genom allt som hänt. Guld värt. 

Men nu känns det lite som så att jag står och trampar på samma ställe med bloggen, jag vill göra något nytt. Målet är att få min bok publicerad, och att eventuellt starta en hemsida för andra utsatta. Vi får se hur det blir! Nu ska jag gå och lägga mig, har varit vaken sen halv fem imorse (börjar jobba halv sju) och det känns som att det är kväll. Blir kaos i huvudet när man haft sommarlov och sovit till tolv, och sedan helt plötsligt starta dagen runt fem. Sjukt trött! Hörs mer senare. Kram på er :*


goldensanna.blogg.se

hade du inte flyttat hemifrån också? måste kännas skönt

Svar: Jo, fast det gjorde jag när jag var sexton så det är två år sedan! :) Ja, är jätteskönt. Speciellt nu när man vant sig vid känslan.
None None

2012-08-22 @ 12:30:23
URL: http://goldensanna.blogg.se/
Jasmine

Grattis till extrajobbet! Va' roligt för dig. :)

Hoppas att det går bra för dig i rättegången och att slutresultatet är till din fördel och känns bra.

Kram

Svar: det gick bra :) kram!
None None

2012-08-31 @ 22:45:56
URL: http://rosanatt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious