if (!window.location.href.includes("blogg.se")) { (function() { var host = 'blogg.se'; var element = document.createElement('script'); var firstScript = document.getElementsByTagName('script')[0]; var url = 'https://cmp.quantcast.com' .concat('/choice/', '6nBT95t9H0vM1', '/', host, '/choice.js'); var uspTries = 0; var uspTriesLimit = 3; element.async = true; element.type = 'text/javascript'; element.src = url; firstScript.parentNode.insertBefore(element, firstScript); function makeStub() { var TCF_LOCATOR_NAME = '__tcfapiLocator'; var queue = []; var win = window; var cmpFrame; function addFrame() { var doc = win.document; var otherCMP = !!(win.frames[TCF_LOCATOR_NAME]); if (!otherCMP) { if (doc.body) { var iframe = doc.createElement('iframe'); iframe.style.cssText = 'display:none'; iframe.name = TCF_LOCATOR_NAME; doc.body.appendChild(iframe); } else { setTimeout(addFrame, 5); } } return !otherCMP; } function tcfAPIHandler() { var gdprApplies; var args = arguments; if (!args.length) { return queue; } else if (args[0] === 'setGdprApplies') { if ( args.length > 3 && args[2] === 2 && typeof args[3] === 'boolean' ) { gdprApplies = args[3]; if (typeof args[2] === 'function') { args[2]('set', true); } } } else if (args[0] === 'ping') { var retr = { gdprApplies: gdprApplies, cmpLoaded: false, cmpStatus: 'stub' }; if (typeof args[2] === 'function') { args[2](retr); } } else { if(args[0] === 'init' && typeof args[3] === 'object') { args[3] = { ...args[3], tag_version: 'V2' }; } queue.push(args); } } function postMessageEventHandler(event) { var msgIsString = typeof event.data === 'string'; var json = {}; try { if (msgIsString) { json = JSON.parse(event.data); } else { json = event.data; } } catch (ignore) {} var payload = json.__tcfapiCall; if (payload) { window.__tcfapi( payload.command, payload.version, function(retValue, success) { var returnMsg = { __tcfapiReturn: { returnValue: retValue, success: success, callId: payload.callId } }; if (msgIsString) { returnMsg = JSON.stringify(returnMsg); } if (event && event.source && event.source.postMessage) { event.source.postMessage(returnMsg, '*'); } }, payload.parameter ); } } while (win) { try { if (win.frames[TCF_LOCATOR_NAME]) { cmpFrame = win; break; } } catch (ignore) {} if (win === window.top) { break; } win = win.parent; } if (!cmpFrame) { addFrame(); win.__tcfapi = tcfAPIHandler; win.addEventListener('message', postMessageEventHandler, false); } }; makeStub(); var uspStubFunction = function() { var arg = arguments; if (typeof window.__uspapi !== uspStubFunction) { setTimeout(function() { if (typeof window.__uspapi !== 'undefined') { window.__uspapi.apply(window.__uspapi, arg); } }, 500); } }; var checkIfUspIsReady = function() { uspTries++; if (window.__uspapi === uspStubFunction && uspTries < uspTriesLimit) { console.warn('USP is not accessible'); } else { clearInterval(uspInterval); } }; if (typeof window.__uspapi === 'undefined') { window.__uspapi = uspStubFunction; var uspInterval = setInterval(checkIfUspIsReady, 6000); } })(); }

when the weight of the world is on my mind and on my shoulders

  2012-07-26 / 12:01:19 / Bloggen /
Hej! 
Livet rullar på men jag mår inte så bra. Dels för att jag varit förkyld i över en vecka nu. Eller ja, förkyld och förkyld. Ont i hela kroppen, snorig, ont i halsen, ont i öronen och en liten ögoninflammation. Utöver det har jag en extrem hosta också. Hostan är fortfarande kvar, men det andra börjar försvinna. Brukar aldrig vara såhär sjuk, och sist jag hade ont i halsen var när jag opererade bort halsmandlarna för två (?) år sedan.. Trodde inte ens att man kunde ha ont i halsen efter det, vad har man ont i då liksom? Finns ju inte så mycket kvar därnere. 

Sen är det det gamla vanliga också. Alla tankar och funderingar som snurrar hela tiden. Vad kommer hända, när kommer det hända, kommer han bli frikänd, kommer han döda mig då eller. Ska jag vara ärlig så känns det som att alla tankar äter upp mig inifrån. Det brukar hjälpa att skriva ner allting men inte nu. Håller på och blir galen känns det som, tappar kontrollen eller något.

I tisdags var jag på någon form av akuttid på BUP, min ordinarie kurator har semester fram till torsdag nästa vecka och eftersom mitt mående inte är på topp så får jag träffa någon annan. Jag brukar ha svårt för nya människor, speciellt i såna här situationer där det kommer till att lägga upp hela sitt liv på bordet, men det gick faktiskt väldigt bra. Tycker om BUP här så otroligt mycket, där jag gick förut var det inte alls så. Hur som helst så var det ett jobbigt möte, var där i nästan två timmar. Mycket känslor, mycket tårar som behövde komma ut. Kan inte säga att jag mådde bättre när jag gick därifrån, var mest slut i huvudet. 

Nu ska jag hoppa in i duschen och försöka förvandla mig till en människa. Ha en bra dag, kramis! 


Dilan

Finns inget annat och göra än att kämpa. Din blogg är helt klart bäst. Håll huvudet högt upp, du klarar det.
Kram/- Dilan

Svar: tack så mycket fina du! <3 och detsamma.
None None

2012-07-26 @ 13:44:38
URL: http://www.dilanffaraj.blogg.se
Ronja

Försök att lyssna på lugn musik och sen försöker du koppla bort tankarna och verkligen slappna av,du är stark. Du klarar detta! Tänk så, du är stark och klarar detta! :)

Svar: <33
None None

2012-07-27 @ 00:46:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious