if (!window.location.href.includes("blogg.se")) { (function() { var host = 'blogg.se'; var element = document.createElement('script'); var firstScript = document.getElementsByTagName('script')[0]; var url = 'https://cmp.quantcast.com' .concat('/choice/', '6nBT95t9H0vM1', '/', host, '/choice.js'); var uspTries = 0; var uspTriesLimit = 3; element.async = true; element.type = 'text/javascript'; element.src = url; firstScript.parentNode.insertBefore(element, firstScript); function makeStub() { var TCF_LOCATOR_NAME = '__tcfapiLocator'; var queue = []; var win = window; var cmpFrame; function addFrame() { var doc = win.document; var otherCMP = !!(win.frames[TCF_LOCATOR_NAME]); if (!otherCMP) { if (doc.body) { var iframe = doc.createElement('iframe'); iframe.style.cssText = 'display:none'; iframe.name = TCF_LOCATOR_NAME; doc.body.appendChild(iframe); } else { setTimeout(addFrame, 5); } } return !otherCMP; } function tcfAPIHandler() { var gdprApplies; var args = arguments; if (!args.length) { return queue; } else if (args[0] === 'setGdprApplies') { if ( args.length > 3 && args[2] === 2 && typeof args[3] === 'boolean' ) { gdprApplies = args[3]; if (typeof args[2] === 'function') { args[2]('set', true); } } } else if (args[0] === 'ping') { var retr = { gdprApplies: gdprApplies, cmpLoaded: false, cmpStatus: 'stub' }; if (typeof args[2] === 'function') { args[2](retr); } } else { if(args[0] === 'init' && typeof args[3] === 'object') { args[3] = { ...args[3], tag_version: 'V2' }; } queue.push(args); } } function postMessageEventHandler(event) { var msgIsString = typeof event.data === 'string'; var json = {}; try { if (msgIsString) { json = JSON.parse(event.data); } else { json = event.data; } } catch (ignore) {} var payload = json.__tcfapiCall; if (payload) { window.__tcfapi( payload.command, payload.version, function(retValue, success) { var returnMsg = { __tcfapiReturn: { returnValue: retValue, success: success, callId: payload.callId } }; if (msgIsString) { returnMsg = JSON.stringify(returnMsg); } if (event && event.source && event.source.postMessage) { event.source.postMessage(returnMsg, '*'); } }, payload.parameter ); } } while (win) { try { if (win.frames[TCF_LOCATOR_NAME]) { cmpFrame = win; break; } } catch (ignore) {} if (win === window.top) { break; } win = win.parent; } if (!cmpFrame) { addFrame(); win.__tcfapi = tcfAPIHandler; win.addEventListener('message', postMessageEventHandler, false); } }; makeStub(); var uspStubFunction = function() { var arg = arguments; if (typeof window.__uspapi !== uspStubFunction) { setTimeout(function() { if (typeof window.__uspapi !== 'undefined') { window.__uspapi.apply(window.__uspapi, arg); } }, 500); } }; var checkIfUspIsReady = function() { uspTries++; if (window.__uspapi === uspStubFunction && uspTries < uspTriesLimit) { console.warn('USP is not accessible'); } else { clearInterval(uspInterval); } }; if (typeof window.__uspapi === 'undefined') { window.__uspapi = uspStubFunction; var uspInterval = setInterval(checkIfUspIsReady, 6000); } })(); }

try to speak but nothing's coming

  2012-05-18 / 22:21:52 / Bloggen /
Ibland kommer verkligheten ikapp mig. Bara sådär, pang liksom. Jag är snart arton år, lever ett helt vanligt liv. Nästan ingen känner mig på riktigt, de flesta känner mig bara ytligt. Jag släpper aldrig in någon på livet, har blivit sviken för många gånger. Jag går till skolan varje dag, umgås med vänner och lever mitt liv som om ingenting hade hänt. Det är först när jag är ensam som jag visar mig svag, som nu. 

Det är lättare att skriva här på bloggen än att prata i verkliga livet. Ändå är det något jag vill göra. Jag vill kunna prata med mina närmsta vänner om allting, jag vill att de ska veta min historia och känna mig fullt ut. Men det är svårt att våga göra det, det är ett stort steg att ta när man levt hela livet med hemligheter.

Den här vägen känns så lång just nu, men jag känner iallafall att jag kommit en bit framåt.


Jasmine

Du är duktig som kämpar på. Var stolt över dig själv.

Kram

2012-05-18 @ 22:55:23
URL: http://rosanatt.blogg.se/
SARAH CARLSTEN

Ha en bra dag! :)

2012-05-20 @ 04:07:28
URL: http://sarahcarlstens.blogg.se/
carro

du är grym! käämpa på, tappa aldrig hoppet!

2012-05-20 @ 22:31:08
Linnea

Ibland blir saker lättare när man berättar dem, och dina vänner kommer lita på dej och de kan trösta dej. Du behöver inte berätta allt direkt. Men välj ut den vän som står dej närmast och börja berätta om du känner att du är redo. Sluta inte kämpa, jag tror på dej!

2012-05-20 @ 23:15:29
Annica

Dela med dig av några texter från bloggen? Då behöver du inte berätta det värsta, utan din vän kan få veta lite av dina känslor. Lite i taget? Skulle det fungera? :)



Jag tror absolut på dig, att du klarar dig igenom detta.

2012-05-21 @ 06:15:16
URL: http://studentfrunannica.blogspot.com
Lindita <3

Sv; Hej! Min helg har varit underbar, hur har din helg varit?



Tycker att din blogg är jätte bra, behövs fler bloggar där det inte handlar om ytlighet utan handlar om insidan och vad man verkligen känner!!

Ceep up the good work!!

2012-05-21 @ 09:05:44
URL: http://linditas.blogg.se/
Jessica - 17 år & gravid

Sv: Hej, tack detsamma! :)

2012-05-21 @ 10:36:37
URL: http://pesss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious