if (!window.location.href.includes("blogg.se")) { (function() { var host = 'blogg.se'; var element = document.createElement('script'); var firstScript = document.getElementsByTagName('script')[0]; var url = 'https://cmp.quantcast.com' .concat('/choice/', '6nBT95t9H0vM1', '/', host, '/choice.js'); var uspTries = 0; var uspTriesLimit = 3; element.async = true; element.type = 'text/javascript'; element.src = url; firstScript.parentNode.insertBefore(element, firstScript); function makeStub() { var TCF_LOCATOR_NAME = '__tcfapiLocator'; var queue = []; var win = window; var cmpFrame; function addFrame() { var doc = win.document; var otherCMP = !!(win.frames[TCF_LOCATOR_NAME]); if (!otherCMP) { if (doc.body) { var iframe = doc.createElement('iframe'); iframe.style.cssText = 'display:none'; iframe.name = TCF_LOCATOR_NAME; doc.body.appendChild(iframe); } else { setTimeout(addFrame, 5); } } return !otherCMP; } function tcfAPIHandler() { var gdprApplies; var args = arguments; if (!args.length) { return queue; } else if (args[0] === 'setGdprApplies') { if ( args.length > 3 && args[2] === 2 && typeof args[3] === 'boolean' ) { gdprApplies = args[3]; if (typeof args[2] === 'function') { args[2]('set', true); } } } else if (args[0] === 'ping') { var retr = { gdprApplies: gdprApplies, cmpLoaded: false, cmpStatus: 'stub' }; if (typeof args[2] === 'function') { args[2](retr); } } else { if(args[0] === 'init' && typeof args[3] === 'object') { args[3] = { ...args[3], tag_version: 'V2' }; } queue.push(args); } } function postMessageEventHandler(event) { var msgIsString = typeof event.data === 'string'; var json = {}; try { if (msgIsString) { json = JSON.parse(event.data); } else { json = event.data; } } catch (ignore) {} var payload = json.__tcfapiCall; if (payload) { window.__tcfapi( payload.command, payload.version, function(retValue, success) { var returnMsg = { __tcfapiReturn: { returnValue: retValue, success: success, callId: payload.callId } }; if (msgIsString) { returnMsg = JSON.stringify(returnMsg); } if (event && event.source && event.source.postMessage) { event.source.postMessage(returnMsg, '*'); } }, payload.parameter ); } } while (win) { try { if (win.frames[TCF_LOCATOR_NAME]) { cmpFrame = win; break; } } catch (ignore) {} if (win === window.top) { break; } win = win.parent; } if (!cmpFrame) { addFrame(); win.__tcfapi = tcfAPIHandler; win.addEventListener('message', postMessageEventHandler, false); } }; makeStub(); var uspStubFunction = function() { var arg = arguments; if (typeof window.__uspapi !== uspStubFunction) { setTimeout(function() { if (typeof window.__uspapi !== 'undefined') { window.__uspapi.apply(window.__uspapi, arg); } }, 500); } }; var checkIfUspIsReady = function() { uspTries++; if (window.__uspapi === uspStubFunction && uspTries < uspTriesLimit) { console.warn('USP is not accessible'); } else { clearInterval(uspInterval); } }; if (typeof window.__uspapi === 'undefined') { window.__uspapi = uspStubFunction; var uspInterval = setInterval(checkIfUspIsReady, 6000); } })(); }

Framtidsdrömmar

  2012-11-10 / 17:59:37 / Bloggen /
* Gå ut gymnasiet med MVG i alla ämnen - Detta är den drömmen som jag kämpat allra hårdast för och det har faktiskt gett resultat. Har högsta betyg i alla ämnen förutom matte och franska, men än har jag inte gett mig. Franskan vet jag att jag kan jobba upp till MVG, men matten har jag det svårt med. Riktigt jävla svårt om jag ska vara ärlig. Till stor del beror det på min inställning just nu, har verkligen ingen energi till matten över huvud taget. Orkar bara inte helt enkelt. Men ska kämpa, det ska jag. Skulle vara så surt att missa drömmen när man nästan står på mållinjen. 
* Bli författare - har ju faktiskt skickat iväg min första bok till två förlag så kanske är den här drömmen närmare än vad jag inser. Ska inte hoppas för mycket, det är trots allt bara första försöket. Skulle dock vara sjukt häftigt om jag, arton år gammal, kan kalla mig för författare. 
* Plugga till jurist på universitetet - också en dröm som ligger väldigt nära till hands. Om jag har behörighet i vår så ska jag söka dit, och det borde jag ha med tanke på betygen. Först och främst ska jag bli advokat, men vad som händer sen har jag inte bestämt än. Går ju att utbilda sig till åklagare och domare också. 
* Bli mamma och fru - lovade min pappa när jag var liten att jag inte skulle få barn för än jag var tjugofem och det löftet planerar jag att hålla. Innan jag sätter ett barn till världen vill jag ha hittat en man som jag kan tänka mig att leva hela livet ut med. Jag är uppvuxen med föräldrar som bott på olika håll, och sedan jag var i tioårsåldern har deras relation enbart bestått av bråk och onödiga konflikter. Jag vill att mina egna barn ska uppleva allt annat än det. 

A7tvnftcqaajonm_large


Annica

Härliga och inte alls ouppnåeliga mål/drömmar. Och jag tror att du kan nå dem alla! =)

Svar: tack fina!
None None

2012-11-10 @ 18:47:52
URL: http://studentfrun.blogspot.com
Fantasy Realm ~ en fantasyblogg

Önskar dig lycka till med boken! Jag ska snart skicka in mitt eget bokmanus för bedömning :)

Svar: tack så mycket och detsamma, visst är det spännande? :D
None None

2012-11-14 @ 20:21:59
URL: http://fantasyrealm.se
Jasmine

Lycka till med att uppfylla dina drömmar. Du satsar högt och det är imponerande.
Kram

Svar: Kram på dig fina du!
None None

2012-11-26 @ 23:09:58
URL: http://rosanatt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious