if (!window.location.href.includes("blogg.se")) { (function() { var host = 'blogg.se'; var element = document.createElement('script'); var firstScript = document.getElementsByTagName('script')[0]; var url = 'https://cmp.quantcast.com' .concat('/choice/', '6nBT95t9H0vM1', '/', host, '/choice.js'); var uspTries = 0; var uspTriesLimit = 3; element.async = true; element.type = 'text/javascript'; element.src = url; firstScript.parentNode.insertBefore(element, firstScript); function makeStub() { var TCF_LOCATOR_NAME = '__tcfapiLocator'; var queue = []; var win = window; var cmpFrame; function addFrame() { var doc = win.document; var otherCMP = !!(win.frames[TCF_LOCATOR_NAME]); if (!otherCMP) { if (doc.body) { var iframe = doc.createElement('iframe'); iframe.style.cssText = 'display:none'; iframe.name = TCF_LOCATOR_NAME; doc.body.appendChild(iframe); } else { setTimeout(addFrame, 5); } } return !otherCMP; } function tcfAPIHandler() { var gdprApplies; var args = arguments; if (!args.length) { return queue; } else if (args[0] === 'setGdprApplies') { if ( args.length > 3 && args[2] === 2 && typeof args[3] === 'boolean' ) { gdprApplies = args[3]; if (typeof args[2] === 'function') { args[2]('set', true); } } } else if (args[0] === 'ping') { var retr = { gdprApplies: gdprApplies, cmpLoaded: false, cmpStatus: 'stub' }; if (typeof args[2] === 'function') { args[2](retr); } } else { if(args[0] === 'init' && typeof args[3] === 'object') { args[3] = { ...args[3], tag_version: 'V2' }; } queue.push(args); } } function postMessageEventHandler(event) { var msgIsString = typeof event.data === 'string'; var json = {}; try { if (msgIsString) { json = JSON.parse(event.data); } else { json = event.data; } } catch (ignore) {} var payload = json.__tcfapiCall; if (payload) { window.__tcfapi( payload.command, payload.version, function(retValue, success) { var returnMsg = { __tcfapiReturn: { returnValue: retValue, success: success, callId: payload.callId } }; if (msgIsString) { returnMsg = JSON.stringify(returnMsg); } if (event && event.source && event.source.postMessage) { event.source.postMessage(returnMsg, '*'); } }, payload.parameter ); } } while (win) { try { if (win.frames[TCF_LOCATOR_NAME]) { cmpFrame = win; break; } } catch (ignore) {} if (win === window.top) { break; } win = win.parent; } if (!cmpFrame) { addFrame(); win.__tcfapi = tcfAPIHandler; win.addEventListener('message', postMessageEventHandler, false); } }; makeStub(); var uspStubFunction = function() { var arg = arguments; if (typeof window.__uspapi !== uspStubFunction) { setTimeout(function() { if (typeof window.__uspapi !== 'undefined') { window.__uspapi.apply(window.__uspapi, arg); } }, 500); } }; var checkIfUspIsReady = function() { uspTries++; if (window.__uspapi === uspStubFunction && uspTries < uspTriesLimit) { console.warn('USP is not accessible'); } else { clearInterval(uspInterval); } }; if (typeof window.__uspapi === 'undefined') { window.__uspapi = uspStubFunction; var uspInterval = setInterval(checkIfUspIsReady, 6000); } })(); }

The journey has began

  2012-09-27 / 21:30:27 / Bloggen /
Ikväll är det en glad tjej som sitter här och skriver. Idag har jag gjort någonting som jag aldrig trodde att jag skulle våga göra och det känns så förbannat bra. 

Jobbade först på morgonen, sen hem och åt frukost och sedan iväg till BUP. Närmar oss en avrundning där som jag skrev om tidigare. Efter det åkte jag iväg till skolan och hade två lektioner. Hade inte så mycket att göra så skrev ut några kopior av förordet till min bok, och en dikt jag skrivit. Båda två är så sjukt personliga. Fanns en tanke bakom att skriva ut dem också. Idag lät jag, för första gången, någon läsa igenom en del av det jag skrivit. 

Den första blev min lärare, världens bästa lärare. Den andra min allra närmaste vän. Kändes så skönt att släppa taget, men det var så sjukt läskigt ändå. Hatar att inte ha kontroll! Men fick bra feedback. Sedan gav jag en kopia till en annan lärare och bad om feedback tills imorgon. Ikväll var jag på en kurs och även där delade jag ut kopior och fick ta emot feedback och frågor öga mot öga. Svårt och jobbigt men det gick så jävla bra! Ingen som läst har haft något negativt att säga, vilket kanske var det som jag var mest oroad över. Men det blev personligt och naket, och ärligt på något sätt. Obeskrivlig känsla men så underbar. 

Nu ska jag försöka sova trots att jag är helt uppe i varv, men vi hörs imorgon! PUSS 


Emelie

Vad modigt av dig! Starkt jobbat!

Svar: Tack finaste du! <3
None None

2012-09-29 @ 02:51:23
URL: http://takeitontherun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious