if (!window.location.href.includes("blogg.se")) { (function() { var host = 'blogg.se'; var element = document.createElement('script'); var firstScript = document.getElementsByTagName('script')[0]; var url = 'https://cmp.quantcast.com' .concat('/choice/', '6nBT95t9H0vM1', '/', host, '/choice.js'); var uspTries = 0; var uspTriesLimit = 3; element.async = true; element.type = 'text/javascript'; element.src = url; firstScript.parentNode.insertBefore(element, firstScript); function makeStub() { var TCF_LOCATOR_NAME = '__tcfapiLocator'; var queue = []; var win = window; var cmpFrame; function addFrame() { var doc = win.document; var otherCMP = !!(win.frames[TCF_LOCATOR_NAME]); if (!otherCMP) { if (doc.body) { var iframe = doc.createElement('iframe'); iframe.style.cssText = 'display:none'; iframe.name = TCF_LOCATOR_NAME; doc.body.appendChild(iframe); } else { setTimeout(addFrame, 5); } } return !otherCMP; } function tcfAPIHandler() { var gdprApplies; var args = arguments; if (!args.length) { return queue; } else if (args[0] === 'setGdprApplies') { if ( args.length > 3 && args[2] === 2 && typeof args[3] === 'boolean' ) { gdprApplies = args[3]; if (typeof args[2] === 'function') { args[2]('set', true); } } } else if (args[0] === 'ping') { var retr = { gdprApplies: gdprApplies, cmpLoaded: false, cmpStatus: 'stub' }; if (typeof args[2] === 'function') { args[2](retr); } } else { if(args[0] === 'init' && typeof args[3] === 'object') { args[3] = { ...args[3], tag_version: 'V2' }; } queue.push(args); } } function postMessageEventHandler(event) { var msgIsString = typeof event.data === 'string'; var json = {}; try { if (msgIsString) { json = JSON.parse(event.data); } else { json = event.data; } } catch (ignore) {} var payload = json.__tcfapiCall; if (payload) { window.__tcfapi( payload.command, payload.version, function(retValue, success) { var returnMsg = { __tcfapiReturn: { returnValue: retValue, success: success, callId: payload.callId } }; if (msgIsString) { returnMsg = JSON.stringify(returnMsg); } if (event && event.source && event.source.postMessage) { event.source.postMessage(returnMsg, '*'); } }, payload.parameter ); } } while (win) { try { if (win.frames[TCF_LOCATOR_NAME]) { cmpFrame = win; break; } } catch (ignore) {} if (win === window.top) { break; } win = win.parent; } if (!cmpFrame) { addFrame(); win.__tcfapi = tcfAPIHandler; win.addEventListener('message', postMessageEventHandler, false); } }; makeStub(); var uspStubFunction = function() { var arg = arguments; if (typeof window.__uspapi !== uspStubFunction) { setTimeout(function() { if (typeof window.__uspapi !== 'undefined') { window.__uspapi.apply(window.__uspapi, arg); } }, 500); } }; var checkIfUspIsReady = function() { uspTries++; if (window.__uspapi === uspStubFunction && uspTries < uspTriesLimit) { console.warn('USP is not accessible'); } else { clearInterval(uspInterval); } }; if (typeof window.__uspapi === 'undefined') { window.__uspapi = uspStubFunction; var uspInterval = setInterval(checkIfUspIsReady, 6000); } })(); }

Svarar på era frågor

  2013-02-01 / 11:15:22 / Bloggen /
Detta är inte alla frågor men jag orkar inte svara på fler just nu så vi tar resten en annan gång. 

Hur gammal är du? 
Jag är arton, fyller nitton i augusti. 

Vem var din första riktiga kärlek? 
Min första kärlek hette Dennis, men mitt första seriösa förhållande var med en kille som heter Andreas. 

Hur mår du nuförtiden? 
Just nu har jag ont i huvudet och magen men om man tänker rent psykiskt så mår jag bra.

Hur hanterar du närhet med andra människor, speciellt i förhållanden? 
Har otroligt svårt för närhet och föredrar att hålla människor på avstånd. Klarar inte av att släppa in någon nära inpå. Är en sådan människa som bearbetar saker på egen hand först innan jag släpper in någon annan. I förhållanden är närhet viktigt och jag klarar av det till en viss del. Kan dock få utbrott eller vad man ska kalla det. Svårt att förklara, men kan bli irriterad av beröring och av för mycket känslor. Om det blir för mycket på samma gång kan jag bli arg. Har lättare för att stöta bort människor än att hålla kvar dem. 

Har du några tips för hur man kan orka leva i vardagen när allt känns tungt? 
Kan bara utgå från mig själv och om jag tänker tillbaka på tiden då jag mådde som sämst så vet jag att det som fick mig att må bra var att tvinga mig själv att göra saker som jag vanligtvis brukade göra. Umgås med vänner till exempel. Under en period ville jag inte träffa en enda levande varelse men då tvingade jag mig själv att göra det. Andra tips är att prata, BUP var min räddning. Och att skriva. Hade aldrig överlevt utan mina dagböcker. 

Har du hittat vägen till kärleken igen efter allt som hänt? 
Tappade nog aldrig bort den. Vet bara inte om jag vågar vandra på den vägen, vet inte om jag vågar släppa in någon.

Kan du berätta historien om hur du blev våldtagen av han första gången? 
Nej just idag orkar jag faktiskt inte göra det. Har berättat den så många gånger under de senaste veckorna att orden tagit slut. Den finns att läsa under kategorin våldtäkt här på bloggen. 

Justin Bieber eller One direction? 
Justin Bieber - As long as you love me. Ingenting annat. 

Hur var det när du bestämde dig för att anmäla? 
Det var det jobbigaste beslutet jag någonsin tagit, aldrig varit med om någonting så svårt. Det är omöjligt att gå från att varje dag tvinga sig själv att leva som vanligt och låtsas som att ingenting hänt, till att sätta sig ner hos en polis och berätta om det. Jag trodde aldrig att jag skulle klara av det. Jag visste om allting på insidan, men att formulera det i ord för första gången var sjukt. Men lättnaden efteråt går inte att beskriva. 

Vad hade du för bevis? 
Svarar på detta i ett inlägg senare. 

Vad heter filmen du gjort och var kan man hitta den? 
Den heter "Den delen av mig ni inte visste om" och finns här på bloggen, på min Facebook och på Youtube. 

Vad är det värsta någon någonsin sagt till dig? 
Oj, det var svårt. Är/har varit en ganska bråkig människa så har både sagt och fått ta emot en hel del skit. Det finns nog för mycket för att bara nämna en sak, finns mycket som gjort ont. När mamman till * sa att jag förstört deras liv är en sån sak. Om det är någons liv som blivit förstört så är det då fan mitt.. 

Har du fått tagit emot mycket negativt sen du la ut filmen? 
Har fått en del negativa kommentarer och så. Att jag hittat på allt och att jag bara gör det för uppmärksamhet, mest såna saker. När jag precis hade lagt ut filmen var det nån nöt på Facebook som skrev att jag skulle skjuta mig i huvudet. Men jag vet själv varför jag la ut filmen och att det inte alls handlar om att jag vill ha uppmärksamhet. Och att det jag berättar skulle vara påhittat ignorerar jag helt och hållet, bara sjukt att ens påstå något sånt. 

Hur kändes det att vara med i tv, tidningar och allt? 
Det var ingenting som jag hade räknat med från början, så allt var och är fortfarande helt ofattbart och chockande. Att gå ut offentligt var något stort för mig, men det växte till något enormt över typ en natt. Men det var häftigt och läskigt på samma gång. Men som sagt, jag gick ju ändå från anonym till offentlig över en natt och det är ganska omtumlande. När Gomorron Sverige ville ha med mig frågade jag mig själv "händer det här ens" och jag fattar fortfarande inte att det har hänt. Att jag som knappt vågat prata inför klassen helt plötsligt satt i direktsänd tv... 

Om du fick leva om ditt liv, skulle du göra någonting annorlunda då? 
Nej det skulle jag inte. Jag anser att allt vi går igenom formar oss till de människor vi är menade att vara. Människor som får ta mycket skit blir starka och det tror jag är meningen. Om jag inte orkade skulle jag inte stå här idag. Allt som hänt mig har gjort mig så mycket starkare, och på vägen har jag lärt känna mig själv fullt ut. 



Jag ser upp till dig ! (:

Det här är ingen fråga, inget du behöver tänka på, inget du behöver svara på. Men jag ser upp till dig, ända sen jag fick se din underbara video, så ha jag börjat tänka, jag tänker nu innan jag gör något, jag bestämmer mig och tänker noga om vad jag gör, och jag är bestämd om vad jag väljer, jag tog mitt första steg för att jag bestämde det, inte för att jag blev tvingad till det. Du tog ditt steg genom att bestämma dig för att anmäla en vän till dig som våldtog dig, det är starkt! DU mådde dåligt och hållde in det i fem år, du hållde på att ge upp, men du bestämde dig för att anmäla han, fast att du kanske inte ville det, det är ett viktigt beslut genom livet. Du är stark, modig jag kanske inte känner dig, men jag är iallafall glad att du är den du är och ingen annan.
Många kanske säger att dom vet hur du känner, men hur dom än kommer att förklara det så kommer dom aldrig att veta hur du känner.
För ingen kan känna det du känner för dom är inte du, du är du ingen kan hur dom än försöker så klarar dom det inte, för det finns bara en som vet hur du känner, och det är du. Jag har lärt mig mycket genom att följa dig på din blogg. Jag har lärt mig att livet kan vara tungt, men livet ger mer gott än ont, att man ska vara sig själv och ingen annan, och att man ska ta beslut.
Som jag skrev i början, du behöver inte svara på det här, du behöver inte tänka på vad jag har skrivit till dig, men nu fick jag iallafall skriva till någon, och jag känner mig starkare än någonsin.

Svar: Åh, vad glad jag blir! Tack så jättemycket. ♥
None None

2013-02-01 @ 14:16:57
URL: http://sarashemligheter.blogg.se
MissLie - Fucked up

Äckliga idioter som håller på att hackar på andra, om vad man gör och inte gör. Det är bra att du vet varför du la ut filmen. Alla andra kan dra långt åt h*.... Jag tycker att du är en stark människa, som vågar dela med dig av allt detta! Det är riktigt starkt och modigt.

Svar: Tusen tack fina du! Känns skönt att få stöd. ♥
None None

2013-02-02 @ 21:23:17
URL: http://www.misslie.se
Tula-Lina

När jag läste svaret till frågan "Vad är det värsta någon någonsin sagt till dig?" så fick jag gåshud av ilska... hur man ens kan säga något sådant som mor till någon som moderns son har skadat för livet är bortom mitt förstånd. Hu.

Svar: Ja, jag har funderat på det jag också. Många gånger. Kommer aldrig fram till något bra. Antar dock att man ser på allt annorlunda när det är ens eget barn det kommer till, att man försvarar sina barn till vilket pris som helst och att man aldrig skulle klara av att komma till insikt med att man uppfostrat en våldtäktsman.. :/
None None

2013-02-10 @ 11:53:23
URL: http://nanuak.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious