if (!window.location.href.includes("blogg.se")) { (function() { var host = 'blogg.se'; var element = document.createElement('script'); var firstScript = document.getElementsByTagName('script')[0]; var url = 'https://cmp.quantcast.com' .concat('/choice/', '6nBT95t9H0vM1', '/', host, '/choice.js'); var uspTries = 0; var uspTriesLimit = 3; element.async = true; element.type = 'text/javascript'; element.src = url; firstScript.parentNode.insertBefore(element, firstScript); function makeStub() { var TCF_LOCATOR_NAME = '__tcfapiLocator'; var queue = []; var win = window; var cmpFrame; function addFrame() { var doc = win.document; var otherCMP = !!(win.frames[TCF_LOCATOR_NAME]); if (!otherCMP) { if (doc.body) { var iframe = doc.createElement('iframe'); iframe.style.cssText = 'display:none'; iframe.name = TCF_LOCATOR_NAME; doc.body.appendChild(iframe); } else { setTimeout(addFrame, 5); } } return !otherCMP; } function tcfAPIHandler() { var gdprApplies; var args = arguments; if (!args.length) { return queue; } else if (args[0] === 'setGdprApplies') { if ( args.length > 3 && args[2] === 2 && typeof args[3] === 'boolean' ) { gdprApplies = args[3]; if (typeof args[2] === 'function') { args[2]('set', true); } } } else if (args[0] === 'ping') { var retr = { gdprApplies: gdprApplies, cmpLoaded: false, cmpStatus: 'stub' }; if (typeof args[2] === 'function') { args[2](retr); } } else { if(args[0] === 'init' && typeof args[3] === 'object') { args[3] = { ...args[3], tag_version: 'V2' }; } queue.push(args); } } function postMessageEventHandler(event) { var msgIsString = typeof event.data === 'string'; var json = {}; try { if (msgIsString) { json = JSON.parse(event.data); } else { json = event.data; } } catch (ignore) {} var payload = json.__tcfapiCall; if (payload) { window.__tcfapi( payload.command, payload.version, function(retValue, success) { var returnMsg = { __tcfapiReturn: { returnValue: retValue, success: success, callId: payload.callId } }; if (msgIsString) { returnMsg = JSON.stringify(returnMsg); } if (event && event.source && event.source.postMessage) { event.source.postMessage(returnMsg, '*'); } }, payload.parameter ); } } while (win) { try { if (win.frames[TCF_LOCATOR_NAME]) { cmpFrame = win; break; } } catch (ignore) {} if (win === window.top) { break; } win = win.parent; } if (!cmpFrame) { addFrame(); win.__tcfapi = tcfAPIHandler; win.addEventListener('message', postMessageEventHandler, false); } }; makeStub(); var uspStubFunction = function() { var arg = arguments; if (typeof window.__uspapi !== uspStubFunction) { setTimeout(function() { if (typeof window.__uspapi !== 'undefined') { window.__uspapi.apply(window.__uspapi, arg); } }, 500); } }; var checkIfUspIsReady = function() { uspTries++; if (window.__uspapi === uspStubFunction && uspTries < uspTriesLimit) { console.warn('USP is not accessible'); } else { clearInterval(uspInterval); } }; if (typeof window.__uspapi === 'undefined') { window.__uspapi = uspStubFunction; var uspInterval = setInterval(checkIfUspIsReady, 6000); } })(); }

Min film

  2013-01-01 / 14:50:00 / Anonymt /
 
 
Körde lapp-metoden jag med. Att prata fungerar inte så himla bra för mig hehe.. Det här är en film till alla er som hört av sig till mig det senaste året med era tankar och funderingar. Till alla er som, precis som jag gjort i så många år, bär på hemligheter som är alldeles för tunga för en enda människa att bära. Ni är starka, jag lovar. Starkare än vad ni tror!  ♥


Ida

Asså du är så jävla stark, att du verkligen vågar gå ut med detta, DET är modigt och jävligt starkt! Jag suttit och läst dina inlägg har jag nästan suttit och hållit andan, alla dina inlägg har jag läst om, och om så många ggr.
Att du sen vågade anmäla honom är också ett bevis på hur stark du är och det är sådant som verkligen kan betyda massor ♥

Svar: Åh, tack så mycket fina du! Gud vad glad jag blir. Gott nytt år på dig! <3
None None

2013-01-01 @ 15:54:42
URL: http://meeida.blogg.se
fanny

terrar med kommentarer nu känner jag men jag bara måste, blir så berörd av vartenda ord du skriver för jag känner igen mig så mycket, finaste videon, verkligen. jag är inte riktigt där än men hoppas på att komma dit nån dag. är iaf jättetacksam över att det finns så fina människor som ger hopp åt andra <3

Svar: Inte alls nån fara, blir så sjukt glad för allt du skriver! Jag hoppas att du tar dig dit jag är idag någon gång, då kommer du förstå vad jag menar när jag säger att det är värt det.. Känslan jag har just nu går inte att beskriva, känns som jag klarar vad som helst. Jag förstår att det känns jobbigt där du befinner dig just nu, men jag lovar dig verkligen att en dag kommer allt att kännas både tydligare och lättare <3 tack finaste!
None None

2013-01-02 @ 00:29:14
Aldi

Älskar att du är så starkt och vågar komma ut om vem du är, sen att i videon så ler du också, och man ser verkligen att du är lyckligare än vad du varit!!! Gud jag blir så tårögd när jag ser dig le och att du är mycket gladare, det där leendet är verkligen du (även om inte jag känner dig) .. WOW!

Gott nytt år vännen! You won't fail 2013! Det är jag 110% på! <3

Svar: Åh gud vad glad jag blir! Tack så jättemycket <3
None None

2013-01-02 @ 00:46:30
EmiliaM

Starkt av dig att berätta! :)

Svar: Tack! :)
None None

2013-01-02 @ 18:41:46
URL: http://emiliam.blogg.se
Maya

Jag tror inte att jag behöver berätta för dig hur stark du är. Det har du nog hört länge nu.

Men jag vill säga hur lycklig jag känner mig över att se någon stå upp för sin egen rätt. Att inte ge upp när alla förväntar sig att man ska göra det, att inte sluta förens man är klar.

Tack för att du sprider ut ditt ord, och ditt försök som lyckades.

Jag önskar att jag hade sett den här för många år sedan, det hade förändrat mycket. Men hoppas att din a ord kan ge andra möjligheten att våga.

Kram

Svar: Åh.. Tack så jättemycket! <3 blir så himla glad. Kramar!!
None None

2013-01-02 @ 19:51:08
URL: http://majasophia.bloggplatsen.se
victoria

Shit vad starkt av dig! Att du stod ut såå länge. Stackars dig. Sånna människor ska inte ens få ha nån talan. När jag hör/ser om sånt här kan jag inte tänka mig hur det är för dig. Men nog gärna vill jag göra så att han lider så mycket som du har gjort!!

Svar: Tack så jättemycket! <3
None None

2013-01-02 @ 20:13:31
URL: http://victoriamariajohansson.blogg.se
Rebecka A

Du är den modigaste jag vet! Och en sån otrolig inspiration för alla oss andra. Heja dig!! 2013 är DITT år. Kram

Svar: Tack så mycket fina du! <3
None None

2013-01-02 @ 22:27:43
Matilda Bäck

Väldigt starkt gjort! Fler borde verkligen våga göra det du gjorde!
Be strong girl!

Svar: Åh, tack fina du! <3
None None

2013-01-03 @ 09:54:36
URL: http://matildaback.webblogg.se/
Linn

Så otroligt starkt av dig! Jag har inte ord som kan beskriva vad jag tänker när jag sett din film, men du är en stor förebild för många tjejer och killar som varit med om samma sak. Jag känner inte dig men du ska veta vad jag ser upp till dig tjejen! Kram

Svar: Tack så jättemycket! <3
None None

2013-01-03 @ 11:28:58
Linnea

Känner att jag bara måste säga att jag är så glad för din skull! Att du vågade anmäla och bestämma dig för att förvandla ditt liv. Starkt! Hoppas du får ett grymt 2013! :)

Svar: Tack så mycket, och detsamma! :)
None None

2013-01-03 @ 12:02:03
URL: http://linneassvarld.blogg.se
JuliaJ

min kompis Ida går i samma klass som dig och hon visade mig denna video och jag började nästan gråta.
fy vad hemskt de måste ha varit.
men de va sjukt bra och sjukt STARKT av dig att gå ut med de här och att du anmälde de.
för du vann ju, han fick fängelse och du mådde bättre att av berätta om de( du skrev de)
:)
du är så stark:)

Svar: Hej! Tack så jättemycket fina du! <3
None None

2013-01-04 @ 14:08:31
URL: http://juliajansson.blogg.se
E L I N [asperger & adhd]



Starkt av dig att våga gå ut med detta, anmäla händelsen, hjälpa andra & så vidare. Tror det hjälper otroligt många i samma situation, men också folk som mår allmänt dåligt. Tycker du visar att man ska fortsätta kämpa, trots att man gått igenom jobba saker.

Sedan hatar jag verkligen människor som utnyttjar andra som är i jobbiga perioder, typ så som han gjorde mot dig. Har själv varit i den situationen och vet att det kan vara jobbigt att ta sig ur det... Man vet att man skadar sig själv men är inte klarar att byta upp heller. Ush för såna äckel!

Har själv flera anhöriga som råkat ut för våldtäkt btw.. :/

Hoppas ditt 2013 blir bra! :)

Svar: Hej och tack så jättemycket för din fina kommentar! Betyder allt att få höra sånt ♥
Ja, grejen är den att jag verkligen inte kunde ta mig loss för jag hade ingen annanstans att greppa tag eller vad man ska säga. Mitt liv har varit kaos i övrigt också, övergreppen är väl ungefär bara hälften av helvetet..

Detsamma till dig :)
None None

2013-01-04 @ 23:46:21
URL: http://xoxoelinj.blogg.se
Malin

Du är en förebild för andra människor. Starkt gjort och mycket bra jobbat. Jag känner dig inte men är ändå stolt och glad, låter det konstigt? Lycka till med resten av ditt liv!

Svar: Hej och tack så himla mycket ♥ nej det låter inte konstigt, blir bara glad! Kramar
None None

2013-01-05 @ 14:54:17
URL: http://malinsmoblog.blogspot.se/
Kim

Fasiken vad stark och modig du är! Rös när jag såg filmen. Bra att du vågade anmäla och att han åkte dit. Superfin film ! Grym förebild är du också.

Vill du skriva vad låtarna i videon hette?:)

2013-01-05 @ 15:28:56
becca

Gud, börja nästan gråta! Så starkt av dig och är verkligen berörd av din video. Har själv aldrig blivit utsatt för något sånt hemskt med lider otroligt mycket med dom som blir/ har blivit. Men en människa som inte har blivit utsatt kan inte föreställa sig den känslan. Men du visar att du är hur stark som helst! Alla har rätt till sin kropp och ingen ska bli tvingad att göra något som man inte är med på! Har läst din blogg länge nu och detta va bara för vacker och underbart att se. Att du ler och visar att du är bättre än han ( vilket du är ). Gud älskar verkligen din blogg och att du vågar att prata om detta! <3

Svar: Åh.. Vet knappt vad jag ska svara, blir så glad. Sitter här helt tårögd. Tack så jättemycket Becca! <3
None None

2013-01-05 @ 20:56:01
URL: http://rebeckath.blogg.se
Jasmine

En så otroligt fin film. Du skall ha stort tack. Du gör skillnad med din styrka.
Kram

Svar: <3<3!!!
None None

2013-01-06 @ 19:29:54
URL: http://rosanatt.blogg.se
Emma Karlsson

Du är helt otrolig!! Du ger styrka till dem som behöver det! Du är en stark och inspirerande tjej! Du gör mig tårögd både ledsen för det som hänt dig och glad för att du stod upp för dig själv!! Många kramar till dig!!

Svar: Tack så jättemycket Emma! <3 kramar
None None

2013-01-06 @ 19:37:14
URL: http://gladjeochsorg.blogg.se
elina

jag såg filmen på facebook, och den var så fin, och den rörde mig verkligen. jag har inte varit i den situationen själv, och jag tror inte ens att jag kan tänka mig hur hemskt och jobbigt det måste vara, men jag vill att du ska veta att du är sjukt stark och är värd det bästa :)

Svar: Tack så jättemycket! <3
None None

2013-01-07 @ 19:33:59
URL: http://www.nattstad.se/elinatborg
Hanna

Det här är så viktigt och jag blir så otroligt berörd. Över att du står upp för din egen rätt, och att du visar andra att inte vara rädda för att göra det samma. Vi lever i ett jävla skitsamhälle ibland men du gör skillnad genom att visa mod och styrka, och blir en förebild för andra.
Önskar dig så mycket lycka detta år! tusen kramar

Svar: Åh, tack så jättemycket! <3<3
None None

2013-01-07 @ 20:15:48
Emilia

Jag kan fortfarande inte sluta titta på din video, tårarna rinner ner och du har gjort helt rätt. Det är din kropp och ditt liv, du bestämmer. Att det finns människor som utnyttjar 13-åringar är så jäkla ofattbart. Jag är själv 13 och det händer att man oroar sig för att samma sak ska hända en själv.Ingen individ ska behöva leva med en klump i magen, inte av någon orsak. Nu är det bevisat att man kan ta tag i livet och ställa allt (inte allt, men det som går) till rätta. Du är så otroligt stark, det ska du veta! Du hjälper så många med denna videon, tusen tack för ditt mod bästa du.
-Tusen Styrkekramar

Svar: Tusen tack, gud vad glad jag blir! Kramar till dig ♥
None None

2013-01-07 @ 21:48:04
Emma Persson

Du är så stark eftersom du vågade gå ut med detta. Jag har själv blivit våldtagen en gång och misshandlad tre gånger. Plus sexuellt uttnyttjad av ett av mina ex när jag var 14 år. Jag är 15 nu. Ingen i min familj vet om detta. Bara två av mina närmsta vänner.. Dom har varit med om ungefär samma saker.. Jag har inte kunnat anmäla våldtäkten, eftersom jag varken vet vem personen är, eller såg hans ansikte. Någon gång måste jag berätta för mamma, men när vet jag inte.. Men beundrar dig verkligen, fina människa. Kram

Svar: Tusen tack Emma! Du är stark ♥ hör av dig om du behöver prata.
None None

2013-01-07 @ 22:16:48
Anonym

Jag är stolt över dig! Även om jag inte känner dig är jag stolt. Du hjälper många andra att förstå att man inte ska skämmas. Jag var med om en fruktansvärd sak som inte alls var lika hemsk som din. Men bara det var svårt att anmäla. Jag kände mannen och alla andra kände honom. De sa att jag inte skulle anmäla. Men jag gjorde det för min skull. För att gå vidare. Men mest gjorde jag det för alla andras skull som inte ska behöva bli utsatta av honom! Om du vill skulle jag vilja ge dig en tavla. Kolla in min blogg och säg hur du vill ha den och med vilka ord så skickar jag den till dig! Om du gillar den förståss. Nickels.devote.se

2013-01-08 @ 09:26:06
Anonym

Jag är stolt över dig! Även om jag inte känner dig är jag stolt. Du hjälper många andra att förstå att man inte ska skämmas. Jag var med om en fruktansvärd sak som inte alls var lika hemsk som din. Men bara det var svårt att anmäla. Jag kände mannen och alla andra kände honom. De sa att jag inte skulle anmäla. Men jag gjorde det för min skull. För att gå vidare. Men mest gjorde jag det för alla andras skull som inte ska behöva bli utsatta av honom! Om du vill skulle jag vilja ge dig en tavla. Kolla in min blogg och säg hur du vill ha den och med vilka ord så skickar jag den till dig! Om du gillar den förståss. Nickels.devote.se

Svar: Åh, vad glad jag blir! ♥ tack så jättemycket. Du får jättegärna ge mig en tavla, men det är otroligt svårt att välja hur den ska se ut.. Gud vad duktig du är! Du har en tavla där det är en "vissen" maskros, där det blåser delar av den eller hur man ska säga... Förstår du vilken jag menar? Den skulle jag vilja ha, med texten "I am a concrete flower breaking free, and you're done controlling me." i skrivstil.. Mejla mig på [email protected] :-) kramar! Och återigen, tack så jättemycket. ♥
None None

2013-01-08 @ 09:46:35
Anonym

Sååå stark gjort av dig!!!!!!!!en av dem starkaste människorna jag mött!! Blir tårögd av din video!
STOR RESPEKT!<3

Svar: Tusen tack! ♥
None None

2013-01-08 @ 10:34:58
Anonym

Starkt jobbade av dig att dela något så personligt med omvärlden. Du är en förebild för alla unga tjejer där ute som inte vågar säga något, förhoppningsvis hjälper du en del av dem genom din blogg och din video.

Starkt jobbat tjejen!

Svar: Ja, jag var lite kluven till en början men det har helt klart varit värt det. Fått så mycket fint genom detta, blivit så mycket starkare. Tusen tack ♥
None None

2013-01-08 @ 10:59:44
Marika

starkt av dej att berätta! <3 det är säkert tyvärr många som har blivit utsatt men inte vågar berätta det och inte våga anmäla heller. det är starkt gjort att du anmälde! och det är starkt gjort att du berättar det för fler. jag tror att du hjälper många på rätt väg. Du är stark! <3

Svar: Tusen tack fina du! ♥
None None

2013-01-08 @ 11:00:01
URL: http://mikkiiz.blogg.se/
Viktoria

WOW! Måste bara skriva att du är grymt stark som skriver om detta. Har läst på din blogg och ser att du kommit en bra bit på väg till att bli hel igen. Visst kommer det dagar och stunder när allt känns som ett stort och mörkt hål, men de blir färre allt efter som tiden går.
Tycker att det är bra att samhället (framförallt rättsväsendet) har börjat se till fakta istället för att lägga fokus på vad tjejen har för kläder, om hon var berusad eller om hon var där "frivilligt". Som om det skulle ha någon betydelse. Har läst domar där de släppt förövarna fri för att tjejen praktiskt taget "bad om det". Spelade ingen roll att hon hade skrikit om att de skulle sluta, utan hon hade ju varit med på noterna till en början... hon hade ju haft sexiga underkläder och utmanande klädsel... bla bla bla
Hoppas att det är många som blir inspirerade av dig och att fler tjejer vågar ta steget att anmäla övergrepp och att de får möta professionella och kompetenta personer som tar emot anmälan.
Jag skulle kunna skriva en hel roman, men det jag egentligen vill säga är att stå på dig och fortsätt att kämpa för den du är! Ingen annan är så bra på att vara du, förutom just DU!
Kram.

Svar: DU gör mig så glad. Älskar människor som tänker som dig, Sverige behöver fler såna! Tack så jättemycket för dina värmande ord ♥
None None

2013-01-08 @ 15:42:01
Johan Stålhand

Hej!
Starkt gjort, är imponerad av din styrka att göra det som måste göras. Och modet att gå ut med det öppet så här på chatt media, blogg, youtube!
Har några tjej kompisar som råkat ut för våldtäkt, och blir lika ledsen varje gång det händer... En fick betala med sitt liv då hon inte orkade leva längre... Och hon orkade inte för att ingen för utom några få trodde henne, tyvärr... :-(
Önskar att fler vågade gå ut med sanningen och anmäla!
Lycka till gott nytt 2013!

Svar: Hej! Tack så jättemycket ♥
Beklagar det som hänt dina vänner, och hoppas att hon som inte orkade längre har funnit frid på en annan plats nu!
None None

2013-01-09 @ 19:38:36
LM

Fantastiska människa! Så strålande att du anmälde och att han blev dömd. Två gånger dessutom! Du är stark och viktig, den här filmen gör jättestor skillnad. Tack!
Tusen styrkekramar.

Svar: Blir tårögd. Tack så jättemycket Linnea! ♥
None None

2013-01-09 @ 22:48:02
Jenny

Jag gråter aldrig, men nu var jag absolut på gränsen till tårar! Tycker att du är sjukt stark och duktig som inte bara tog tag i ditt problem, utan även publicerar en video till alla andra som kan behöva den, bra jobbat! Lycka till med livet nu, kommer nog aldrig förstå vad du gått igenom och hur svårt det måste vara att gå vidare, men du ska veta hur många som är på din sida och stöttar dig!

Svar: Tusen, tusen tack fina du! ♥
None None

2013-01-10 @ 16:46:47
Anonym!

Hej, du är så himla stark för att du gjorde dehär!
Jag har själv en väldigt jobbig tid nu.. Min mamma blev sjuk helt plötsligt! Förr tyckte jag att jag hade ett dåligt liv fast nu tycker jag bara att det blivit sämmre... Vissa dagar vill man bara inte finnas!

Svar: Du är stark <3
None None

2013-01-10 @ 20:37:06
amanda <3

Så jävla grym du är! Grät mig igenom videon, så jävla sjukt att sånt här händer!
Men du vann tillbaka ditt liv, och det är nog det starkaste man kan göra <3

Svar: Tack så jättemycket <3 kramar
None None

2013-01-10 @ 21:07:54
URL: http://amandamj.blogg.se
Amanda

Sitter här och gråter, haha vet inte riktigt varför. Vet bara att jag blir så grymt berörd av det du berättar! Så sjukt starkt av dig, och det är människor som du, som är så fruktansvärt starka, inspirerar mig. Stå på dig tjejen! Kram

Svar: Tusen tack Amanda <3 kramar
None None

2013-01-10 @ 21:51:21
URL: http://amandabergk.devote.se
Stephanie

Shit alltså.. Wow ! Mina ögon är helt tårögda. Vilken chey alltså vilken kämpe! Gud vad stark du är skulle inte klara en minut!
Önskar dig all lycka i livet ! Kram!

Svar: Tusen tack Stephanie! ♥ värmer verkligen.
None None

2013-02-09 @ 14:07:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious