if (!window.location.href.includes("blogg.se")) { (function() { var host = 'blogg.se'; var element = document.createElement('script'); var firstScript = document.getElementsByTagName('script')[0]; var url = 'https://cmp.quantcast.com' .concat('/choice/', '6nBT95t9H0vM1', '/', host, '/choice.js'); var uspTries = 0; var uspTriesLimit = 3; element.async = true; element.type = 'text/javascript'; element.src = url; firstScript.parentNode.insertBefore(element, firstScript); function makeStub() { var TCF_LOCATOR_NAME = '__tcfapiLocator'; var queue = []; var win = window; var cmpFrame; function addFrame() { var doc = win.document; var otherCMP = !!(win.frames[TCF_LOCATOR_NAME]); if (!otherCMP) { if (doc.body) { var iframe = doc.createElement('iframe'); iframe.style.cssText = 'display:none'; iframe.name = TCF_LOCATOR_NAME; doc.body.appendChild(iframe); } else { setTimeout(addFrame, 5); } } return !otherCMP; } function tcfAPIHandler() { var gdprApplies; var args = arguments; if (!args.length) { return queue; } else if (args[0] === 'setGdprApplies') { if ( args.length > 3 && args[2] === 2 && typeof args[3] === 'boolean' ) { gdprApplies = args[3]; if (typeof args[2] === 'function') { args[2]('set', true); } } } else if (args[0] === 'ping') { var retr = { gdprApplies: gdprApplies, cmpLoaded: false, cmpStatus: 'stub' }; if (typeof args[2] === 'function') { args[2](retr); } } else { if(args[0] === 'init' && typeof args[3] === 'object') { args[3] = { ...args[3], tag_version: 'V2' }; } queue.push(args); } } function postMessageEventHandler(event) { var msgIsString = typeof event.data === 'string'; var json = {}; try { if (msgIsString) { json = JSON.parse(event.data); } else { json = event.data; } } catch (ignore) {} var payload = json.__tcfapiCall; if (payload) { window.__tcfapi( payload.command, payload.version, function(retValue, success) { var returnMsg = { __tcfapiReturn: { returnValue: retValue, success: success, callId: payload.callId } }; if (msgIsString) { returnMsg = JSON.stringify(returnMsg); } if (event && event.source && event.source.postMessage) { event.source.postMessage(returnMsg, '*'); } }, payload.parameter ); } } while (win) { try { if (win.frames[TCF_LOCATOR_NAME]) { cmpFrame = win; break; } } catch (ignore) {} if (win === window.top) { break; } win = win.parent; } if (!cmpFrame) { addFrame(); win.__tcfapi = tcfAPIHandler; win.addEventListener('message', postMessageEventHandler, false); } }; makeStub(); var uspStubFunction = function() { var arg = arguments; if (typeof window.__uspapi !== uspStubFunction) { setTimeout(function() { if (typeof window.__uspapi !== 'undefined') { window.__uspapi.apply(window.__uspapi, arg); } }, 500); } }; var checkIfUspIsReady = function() { uspTries++; if (window.__uspapi === uspStubFunction && uspTries < uspTriesLimit) { console.warn('USP is not accessible'); } else { clearInterval(uspInterval); } }; if (typeof window.__uspapi === 'undefined') { window.__uspapi = uspStubFunction; var uspInterval = setInterval(checkIfUspIsReady, 6000); } })(); }

Midsommarafton

  2013-06-21 / 19:29:09 / Bloggen /
Hej på er! 
Jag har precis dukat bordet och Victor sitter på trappen utanför min ytterdörr och grillar åt oss. Vi hade egentligen planer på att spendera den här kvällen med en av mina vänner och hennes familj, men efter dåligt planerande och för mycket osäkerhet bestämde jag att vi skulle stanna hemma istället. Det gör mig ingenting för varje minut med den här människan gör mig till världens lyckligaste! Igår handlade jag hem en massa gott till oss och alldeles strax blir det mat, och sedan stannar vi bara hemma och myser framför en film resten av kvällen. 

Idag är också en dag mitt emellan två stora händelser. För en vecka sedan tog jag studenten och den dagen är helt klart på topplistan av dagar i mitt liv. Traditionen häruppe är inte lika mycket festande som det verkar vara på annat håll. Vi hade avslutningsmiddag med lärarna på onsdagen och jag tror aldrig jag känt sån smärta orsakad av saknad. Tre år har jag spenderat med så otroligt fina människor och det gör verkligen ont att det tog slut, tiden har gått alldeles för fort och jag önskar att jag hade stannat upp och tagit vara på den mer än vad jag har gjort. Samtidigt känns det så otroligt häftigt att jag tagit studenten, det känns som att resten av livet börjar nu! Att jag gick ut med högsta betyg i allt utom de två mattekurser jag läst känns inte heller så pjåkigt, speciellt med tanke på allt som rört sig i mitt liv förutom skolan. 

På andra sidan den här dagen har vi min flytt. Om exakt en vecka går flyttlasset härifrån till Motala och till hösten börjar jag förhoppningsvis att läsa till jurist vid Örebro universitet, det borde inte vara några problem att komma in men jag är fortfarande lite nervös. Kommer att flytta ihop med Victor alltså, och det är också lite nervöst men jag tror verkligen att det kommer bli hur bra som helst. Känner dock samma smärta nu som vid studenten. Det gör så jävla ont att flytta härifrån, det är verkligen en fysisk smärta i bröstkorgen. Vill inte ens tänka på hur det kommer att kännas på fredag... Fyfan. 

Nu ska jag fortsätta med maten, tänkte mest bara kika in och önska er en fin midsommar! Puss 




Emelie

Du är så jävla grym Sara ! Du har en ljus framtid framför dig, det känner jag på mig :) <3

Svar: Tack fina du <3
None None

2013-06-22 @ 19:28:44
URL: http://detforflutna.blogg.se/
4everfine

Är så otroligt imponerad av dig! Du har kämpat så jäkla hårt, det är häftigt att se så här på sidan om :) Hoppas du kommer trivas i din nya stad och på utbildningen!

Svar: Tusen tack <3 kramar!
None None

2013-06-24 @ 09:34:20
URL: http://twitter.com/4everfine

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious