if (!window.location.href.includes("blogg.se")) { (function() { var host = 'blogg.se'; var element = document.createElement('script'); var firstScript = document.getElementsByTagName('script')[0]; var url = 'https://cmp.quantcast.com' .concat('/choice/', '6nBT95t9H0vM1', '/', host, '/choice.js'); var uspTries = 0; var uspTriesLimit = 3; element.async = true; element.type = 'text/javascript'; element.src = url; firstScript.parentNode.insertBefore(element, firstScript); function makeStub() { var TCF_LOCATOR_NAME = '__tcfapiLocator'; var queue = []; var win = window; var cmpFrame; function addFrame() { var doc = win.document; var otherCMP = !!(win.frames[TCF_LOCATOR_NAME]); if (!otherCMP) { if (doc.body) { var iframe = doc.createElement('iframe'); iframe.style.cssText = 'display:none'; iframe.name = TCF_LOCATOR_NAME; doc.body.appendChild(iframe); } else { setTimeout(addFrame, 5); } } return !otherCMP; } function tcfAPIHandler() { var gdprApplies; var args = arguments; if (!args.length) { return queue; } else if (args[0] === 'setGdprApplies') { if ( args.length > 3 && args[2] === 2 && typeof args[3] === 'boolean' ) { gdprApplies = args[3]; if (typeof args[2] === 'function') { args[2]('set', true); } } } else if (args[0] === 'ping') { var retr = { gdprApplies: gdprApplies, cmpLoaded: false, cmpStatus: 'stub' }; if (typeof args[2] === 'function') { args[2](retr); } } else { if(args[0] === 'init' && typeof args[3] === 'object') { args[3] = { ...args[3], tag_version: 'V2' }; } queue.push(args); } } function postMessageEventHandler(event) { var msgIsString = typeof event.data === 'string'; var json = {}; try { if (msgIsString) { json = JSON.parse(event.data); } else { json = event.data; } } catch (ignore) {} var payload = json.__tcfapiCall; if (payload) { window.__tcfapi( payload.command, payload.version, function(retValue, success) { var returnMsg = { __tcfapiReturn: { returnValue: retValue, success: success, callId: payload.callId } }; if (msgIsString) { returnMsg = JSON.stringify(returnMsg); } if (event && event.source && event.source.postMessage) { event.source.postMessage(returnMsg, '*'); } }, payload.parameter ); } } while (win) { try { if (win.frames[TCF_LOCATOR_NAME]) { cmpFrame = win; break; } } catch (ignore) {} if (win === window.top) { break; } win = win.parent; } if (!cmpFrame) { addFrame(); win.__tcfapi = tcfAPIHandler; win.addEventListener('message', postMessageEventHandler, false); } }; makeStub(); var uspStubFunction = function() { var arg = arguments; if (typeof window.__uspapi !== uspStubFunction) { setTimeout(function() { if (typeof window.__uspapi !== 'undefined') { window.__uspapi.apply(window.__uspapi, arg); } }, 500); } }; var checkIfUspIsReady = function() { uspTries++; if (window.__uspapi === uspStubFunction && uspTries < uspTriesLimit) { console.warn('USP is not accessible'); } else { clearInterval(uspInterval); } }; if (typeof window.__uspapi === 'undefined') { window.__uspapi = uspStubFunction; var uspInterval = setInterval(checkIfUspIsReady, 6000); } })(); }

Dream coming true

  2013-05-27 / 18:43:09 / Bloggen /
Till våren ges min självbiografi ut. Helt obeskrivlig känsla, en dröm jag har haft sedan jag lärde mig skriva som går i uppfyllelse. 


jana

Vad kul, stort grattis! Jag kommer att läsa din bok!

Jag har läst igenom en hel del i din blogg nu, mycket om våldtäkt och rättegång och sånt. Jag vill tacka dig för att att du delar med dig av dina erfarenheter. Jag hämtar styrka ur din berättelse. Och vet du, nu har jag beslutat mig för att anmäla våldtäkten som jag blev utsatt för förra sommaren. Så imorgon ska jag och min boendestödjare gå till polisstationen och anmäla. Shit vad nervöst och oroligt, vad är det jag ger mig in på? Men, jag känner en viss lättnad nu när jag har fattat beslutet. Vi får väl se hur det går.

Återigen, tack för att du delar med dig!

Svar: Vad glad jag blir av att läsa detta. DU är stark, Jana! <3 Tusen tack till dig. Kramar
None None

2013-05-29 @ 14:16:22
URL: http://www.janasbokhylla.blogg.se
Min137

Grattis! Du är ett fint föredöme för människor som varit med om liknande :) Som jag. Har läst, och hur svåra saker man än går igenom så hjälper det att ta del av andras erfarenheter och berättelser, särskilt när det är tabu och inget man kan prata om bara sådär med andra.

Tack!

Svar: Tusen tack <3
None None

2013-07-17 @ 16:03:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious